Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video Karel Doorman Cup Ypenburg  (gelezen 7021 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Video Karel Doorman Cup Ypenburg
« Gepost op: 2015/06/08, 11:14:38 »
Dit weekend werd de Karel Doorman Cup georganiseerd. Dat is een wedstrijd voor lijnbestuurde modelvliegtuigen. Het werd gehouden op de historische locatie van het voormalige vliegveld Ypenburg. De wedstrijd vond plaats in de categorieen Speed en Carrier Deck. Bij dat laatste onderdeel wordt er gestart en geland op het dek van een vliegdekschip. Vandaar ook de naam van de Cup, die verwijst naar de twee Nederlandse vliegdekschepen. Prachtig deze modelvliegtuigen en een heel fijne sfeer daar. Een geweldig mooie dag daar!

Veel kijkplezier!

https://youtu.be/dO5tTx4HpEY



Technische info:

Gemaakt met Kdenlive 0.9.10 op een Xubuntu 15.04 PC.
Achteraf gezien had ik beter wat strakker kunnen knippen in de slechtere passages. Dat had de video alleen maar beter gemaakt.
Bij het interview had ik beter de videolamp erbij kunnen pakken. Dat ga ik nog eens uitproberen. Dat geeft vast een hele verbetering in de videokwaliteit.
Qua geluid was het op het veld behoorlijk winderig. De geluidskwaliteit viel me achteraf niet tegen. Ik ga daar ook nog aan werken met een "dead cat" windhoes.
Dan komt er nog Engelstalige ondertiteling bij, want deze video gaat vast de hele wereld over.

Genoeg te doen en te ontdekken dus!

Liefhebbers van het geluid van verbrandingsmotoren wordt aangeraden de buren te waarschuwen en dan de speakers stevig open te draaien :D

Op mijn Kdenlive Blog komen weer de nodige berichten over het hoe en wat, met name over de praktische kant van ondertiteling. Als je weet hoe is dat doodsimpel. "Als ...ยจ


GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Video Karel Doorman Cup Ypenburg
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/12, 09:34:50 »
De "dead cat" windhoes is besteld via DX.com. Ze noemen dat daar "Rabbit Hair". Misschien hebben die mensen daar niks met katten?



Nou drie weekjes geduld. Ik bouw hem om naar minimaal twee kleine hoezen voor mijn beide dasspeld microfoons. Je moet wel op de maat letten bij het bestellen. Dat staat netjes vermeld, maar je kijkt er zo overheen.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Video Karel Doorman Cup Ypenburg
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/12, 14:47:29 »
Misschien is die gewoon van rabbit haar gemaakt.. :o
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Video Karel Doorman Cup Ypenburg
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/12, 17:49:54 »
LOL!

Net zoals die supergoedkope russische berenmutsen van al wat jaren geleden. Die kwamen mee met een stel truckers. Alleen bleek er bij nadere inspectie nog wat beer in te zitten. Brrrr!

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Video Karel Doorman Cup Ypenburg
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/13, 08:34:54 »
Ja,ze verwachten gewoon dat je die zelf even verwijdert! =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.