Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Duplicty backuppen meerdere directories  (gelezen 158 keer)

Offline qwyrp

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Duplicty backuppen meerdere directories
« Gepost op: 2015/05/13, 14:14:07 »
Ik wil een backup mbv Duplicity maken en op basis van 1 directory (BACKUP) gebruik ik het volgende en dat gaat goed:
PASSPHRASE="@#@#@" duplicity --encrypt-key @#@# BACKUP sftp://account-1111@sftp.hidrive.strato.com//users/account-1234/backup_gpg

maar nu wil ik de volgende mappen ook backuppen: BACKUP/  Belastingdienst/ KLANTEN/ Mijn_Licenties/ Mijn_Belasting/
Maar wat ik ook probeer dat gaat niet goed

Een voorbeeld wat niet lukt:
PASSPHRASE="@#@#@" duplicity --encrypt-key @#@#--include /BACKUP --include /Word sftp://account-1111@sftp.hidrive.strato.com//users/account-1234/backup_gpg
Command line error: Expected 2 args, got 1

Weet iemand hoe ik meerdere directories kan backupen mbv Duplicity?

Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline erik1984

• Lid
    • erik1984
Re: Duplicty backuppen meerdere directories
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/14, 19:51:49 »
Ik gebruik zelf geen duplicity maar volgens de manpage (en dan het stuk FILE SELECTION) zou je met de optie --include-filelist kunnen werken. Deze optie verwacht dat er een tekstbestand is waarbij elke regel een include-patroon bevat. Dus je zou bijvoorbeeld een bestandje kunnen hebben met de regels
/BACKUP
/Word
Stel dat dit bestand mijn_includes.txt heet dan zou je
--include-filelist mijn_includes.txt
in je commando kunnen stoppen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/15, 11:46:32 »
Andere mogelijkheid: je geeft de hoger gelegen directory op (waarin zich de dirs bevinden die je wil backuppen), maar je voegt  --include opties toe voor elk van de directories die je wil meenemen in de backup.

Derde mogelijkheid: gebruik verschillende commando's voor de verschillende directories.

Offline qwyrp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/15, 11:48:39 »
@erik1984 jouw oplossing werk perfect en door mij helemaal overheen gelezen :-[
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300