Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe regio/land vinden dat aan bepaalde criteria voldoet voor regenval, temp. etc  (gelezen 273 keer)

Offline Jenske

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Je vind overal wel klimaatdiagrammen van steden, landen, regio's.

Maar wat ik wil: je kiest de gewenste gemiddelde dagtemperatuur, evt. ook nachttemperatuur, hoeveelheid regenval (max. en/of min.), de periode van het jaar en dan krijg je een overzicht van regio's die aan deze criteria voldoen.

Concreet: in welke regio's van Europa is het in juli overdag 27°C, 's nachts minimaal 13°C, regent het maximaal 20 mm in die maand?

En dan heb ik het ook nog eens liefst gedetailleerd genoeg. Dus niet: Frankrijk als antwoord, maar wél: Franse kust aan de Middellandse zee.

Bestaat er zo'n site?
.. thuis volledig Ubuntu sinds 2006
.. xubuntu 14.04
.. HP desktop 1,5 Tbyte harde schijf 7200 rpm, 4 Mhz processor, 6 Gbyte RAM

Offline Henkp

• Lid
Je vind overal wel klimaatdiagrammen van steden, landen, regio's.

Maar wat ik wil: je kiest de gewenste gemiddelde dagtemperatuur, evt. ook nachttemperatuur, hoeveelheid regenval (max. en/of min.), de periode van het jaar en dan krijg je een overzicht van regio's die aan deze criteria voldoen.

Concreet: in welke regio's van Europa is het in juli overdag 27°C, 's nachts minimaal 13°C, regent het maximaal 20 mm in die maand?

En dan heb ik het ook nog eens liefst gedetailleerd genoeg. Dus niet: Frankrijk als antwoord, maar wél: Franse kust aan de Middellandse zee.

Bestaat er zo'n site?

Misschien heb je wat aan de onderstaande link,
http://www.klimaatinfo.nl/klimaat/

Offline Joris Donders

• Lid
Wikipedia vertelt je ook al veel over de temperaturen op regionaal niveau.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Jenske

• Lid
Ok, maar dat zoek ik dus net niet. Ik zoek een cartografische database waarin ik zélf bepaalde zoekcriteria kan opgeven.

Ik verklaar nader:

Ik wil alle plaatsen in Europa kennen op een relatief gedetailleerde schaal -- dus niet op land-niveau, maar wél in blokken van maximaal 200 bij 200 km -- waar de gemiddelde nachtelijke minimumtemperatuur in juli ligt tussen 12°C en 17°C. Dit is een voorbeeld, hé.

Of anders: stel dat ik enkel op reis wil naar plaatsen (in Europa) waar de gemiddelde dagtemperatuur in augustus tussen de 21°C en 27°C ligt; waar of hoe vind ik daarvoor een kaart, zodat ik mijn reisbestemming kan bepalen?
.. xubuntu 14.04

Offline EZ-man

• Lid
Dan moet je op een heel ander type website zijn:  GIS + climatology

Offline Jenske

• Lid
.. xubuntu 14.04

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
Wat je zoekt heet een geografisch informatiesysteem, of kortweg GIS. Jammer genoeg weet ik zelf niet zo direct waar je aan een (gratis) GIS kan komen.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net