Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe datum, bestandsnaam, ... in een svg-grafiek plaatsen?  (gelezen 209 keer)

Offline Jenske

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoe datum, bestandsnaam, ... in een svg-grafiek plaatsen?
« Gepost op: 2015/04/22, 23:47:27 »
Ik meen me te herinneren dat het mogelijk is om (via Inkscape) een svg-grafiekje te maken, waarin "variabele" inhoud zit, zoals de afdrukdatum, de bestandsnaam of iets dergelijks.

Maar hoe doe je dat dan weer?
.. thuis volledig Ubuntu sinds 2006
.. xubuntu 14.04
.. HP desktop 1,5 Tbyte harde schijf 7200 rpm, 4 Mhz processor, 6 Gbyte RAM

Offline Jenske

• Lid
Re: Hoe datum, bestandsnaam, ... in een svg-grafiek plaatsen?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/15, 00:00:26 »
Snif, geen reactie op mijn bericht.

Voordat ik een einde maak aan mijn leven, toch maar even checken of er ├ęcht niemand ter wereld een antwoord kent op deze vraag.

(dat van die zelfmoord is een grapje, de vraag blijft echter bestaan)
.. xubuntu 14.04

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/15, 12:57:40 »
Ik meen me te herinneren dat het mogelijk is om (via Inkscape) een svg-grafiekje te maken, waarin "variabele" inhoud zit, zoals de afdrukdatum, de bestandsnaam of iets dergelijks.

Heb je niet ergens een klein beetje het idee, misschien zelfs maar een licht begin van een vermoeden dat je wat moeilijks vroeg of wellicht wat twijfel aan de eenvoud van je vraag?

Nou ja, Ik heb de volgende zoekterm in Google gemikt en warempel zeg, er lijkt wat bruikbaar boven water te komen "inkscape svg graph with variable content" Klik hier.

Maar vanaf dit punt laat ik je weer aan je lot over, hoor. Ik ben al dolblij als ik een gewoon grafiekje voor elkaar krijg in een spreadsheet :(  Echt serieus, wat een gevecht is dat altijd.
GIMP bundel 2017  25 cursussen met geweldig mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 4000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine November 2017

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/28, 23:32:54 »
Op het einde van je antwoord op mijn (al wat oudere) mail suggereer je dat je het moeilijk hebt om een grafiek te (laten) tekenen. Ik heb vergelijkbaar slechte ervaringen met zowel Excel als Calc. Vooral Excel maakt er vaak een ├ęchte knoeiboel van, zelfs als je een simpel X-Y grafiekje wil.

Ik heb ze niet getest, maar volgende pagina geeft nogal een goed overzicht van "plotting" software.

Heb je niet ergens een klein beetje het idee, misschien zelfs maar een licht begin van een vermoeden dat je wat moeilijks vroeg of wellicht wat twijfel aan de eenvoud van je vraag?

Nou ja, Ik heb de volgende zoekterm in Google gemikt en warempel zeg, er lijkt wat bruikbaar boven water te komen "inkscape svg graph with variable content" Klik hier.

Maar vanaf dit punt laat ik je weer aan je lot over, hoor. Ik ben al dolblij als ik een gewoon grafiekje voor elkaar krijg in een spreadsheet :(  Echt serieus, wat een gevecht is dat altijd.
.. xubuntu 14.04