Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Progjes via ppa toevoegen  (gelezen 525 keer)

Progjes via ppa toevoegen
« Gepost op: 2015/04/21, 19:09:59 »
Hallo,  heb ik net met behulp van dit Forum die Windows, Ubuntu - 14.04  en Mint naast elkaar kunnen zetten, alles er weer opgezet en nu dit.      Mint ben ik nog aan het verkennen en in Ubuntu moest ik nog 3 progjes er op zetten.        Alle 3 via  ppa,   Folder Color,  Plank  Dock en Cover Thumbnailer, ik heb ze er een maand geleden ook opgezet en dat ging prima.      Ik had ze opgeslagen in een Libre document,  vandaag lukt het voor geen meter,  na het kop. en plakken in de Terminal krijg ik bij b.v.  Folder Color te zien  ( === cannot add PPA:  ppa: costales/folder-color.    please check that the ppa name or format is correct =======  )     Dit is ook te zien bij de 2 andere progjes, uiteraard met andere namen.        Nog nooit meegemaakt dit,   heb de site's opgezocht en daar nogmaals de links opgehaald maar ook dan het zelfde bericht, ben trouwens geen grote Terminal kenner.     Die Folder Color en Cover Thumbnailer had ik  via het Forum gekregen,  die Plank van de Digiplace site.       Wie kan mij wat tips door spelen,  het is voor mij een raadsel,  wat kun je nu fout doen met alleen  KOP.  en PLAKKEN ?       Vr.  gr.   Oldtimer.  :-[   
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Progjes via ppa toevoegen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/21, 21:02:28 »
Oldtimer,

Kan zijn dat die PPA's er (tijdelijk) eruit liggen.
Probeer het later nog eens.

Deze opdrachten bewaren in een Libre Office document is ook geen goed idee.
Je weet nooit wat het geef met de opmaak codes die er in zijn verwerkt.
Het best is deze bewaren via een 'platte' tekst editor.

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Progjes via ppa toevoegen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/21, 21:25:19 »
Deze opdrachten bewaren in een Libre Office document is ook geen goed idee.
De installatieopdrachten volgens de launchpad pagina:
Citaat van: Folder Color
How to install: From a PPA for Ubuntu 12.04+, just run in the Terminal these commands:
sudo add-apt-repository ppa:costales/folder-color
sudo apt-get update && sudo apt-get install folder-color

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/PpaToevoegen
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Progjes via ppa toevoegen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/22, 10:37:39 »
Hallo,   Femke,  heb dus niets  kunnen vinden om die progjes gewoon er op te zetten,  ik heb de laatste Ubuntu 14.04  en helemaal bij gewerkt.        Maand geleden Windows er weer opgezet en Ubuntu ernaast en alle progjes erop.        Deze week Ubuntu eraf , partities gemaakt en Ubuntu en Mint er weer op      Over typen doe ik nooit,  kop. en plakken in de Terminal,  ben naar al die site's geweest en overal de zelfde ppa en die doen het ook niet.       Al die 3 progjes pakt hij niet, dan ga je toch ergens anders aan denken.       Ook de ppa van testcees had ik ook , werkt ook niet.       Iets in de pc. of Ubuntu, ik zou het niet weten, nooit problemen met die 3 progjes gehad, vooral die Cover Thumbnailer vond ik een succes.      Het is niet anders,   allemaal bedankt voor de reacties,           Vr.  gr.   Oldtimer.   :-[
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Progjes via ppa toevoegen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/22, 11:32:57 »
Zou het te maken kunnen hebben met de certificaten ? Dat zou te verhelpen zijn met : 
sudo apt-get install --reinstall ca-certificates
meer info op :
   http://www.webupd8.org/2014/03/fix-cannot-add-ppa-please-check-that.html

Re: Progjes via ppa toevoegen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/22, 14:02:21 »
Hoera,   het is gelukt met die progjes na de tip van EZ-man ------  sudo apt-get install --reinstall ca-certificates  -----    dat was hem dus en dus niet de  ppa-tjes.     Ben er weer erg blij mee,   femke,   testcees,   MauRice2 en  EZ-man,    GEWELDIG,    wat een Forum,  zo en nu ga ik me op de Mint  storten,  al gaat de Oldtimer eerst wat tuffen op zijn Oldtimer.      Vr.  gr.   Oldtimer.   :P
Op een Puch, komt de tijd Terug.