Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeem van Ubuntu 12.04 naar Xubuntu 14.04, overzetten email en adresboek  (gelezen 721 keer)

Offline Johncr

• Lid
Mijn laptop opgewaardeerd van Ubuntu 12.04 naar Xubuntu 14.04. Mijn e-mailprogramma is Thunderbird; het lukt mij niet om de oude e-mails en het adresboek uit Ubuntu 12.04, over te zetten naar Thunderbird in Xubuntu 14.04. Vind wel veel aanwijzingen hoe dit te doen  van Windows naar Ubuntu maar niet van Ubuntu naar (X)Ubuntu. Wie geeft mij raad?

Groet,

John

Offline EZ-man

• Lid
in je home map staat een verborgen map .thunderbird deze kan je in zijn geheel vanhet oude naar het nieuwe systeem brengen. Voor de zekerheid zou ik op het nieuwe systeem de bestaande map (als een soort backup) even hernoemen en als alles naar wens is kan deze map weg.

Offline Johncr

• Lid
Hallo EZ-man,
In de map Thunderbird zitten 3 bestanden, ik veronderstelde dat ik de nieuwe defaultmap moest verwijderen en de oude daarvoor in de plaats moest zetten. Thunderbird startte daarna echter niet meer op. Vervolgens Thunderbird weer geconfigureerd. Het adresboek moet ik nu opnieuw vullen, het zijn echter geen honderden adressen, dus dat valt wel mee.
In ieder geval hartelijk dank voor je advies!

Groet,

John

Offline Tetje

• Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Hallo EZ-man,
In de map Thunderbird zitten 3 bestanden, ik veronderstelde dat ik de nieuwe defaultmap moest verwijderen en de oude daarvoor in de plaats moest zetten. Thunderbird startte daarna echter niet meer op. Vervolgens Thunderbird weer geconfigureerd. Het adresboek moet ik nu opnieuw vullen, het zijn echter geen honderden adressen, dus dat valt wel mee.
In ieder geval hartelijk dank voor je advies!

Groet,

John

Wat EZ-man zegt zou moeten werken, ik heb dit zelf ook al meerdere keren toegepast.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Offline EZ-man

• Lid
Ik had er bij moeten vermelden: "herstart de computer" of  " opnieuw aanmelden"

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Herstarten hoeft niet, maar Thunderbird moet wel afgesloten zijn tijdens het kopiëren, maar dat lijkt mij logisch.
Deze manier gebruik ik 9 jaar op diverse PC's, partities en systemen, minimaal één keer per week.
Het gaat altijd zonder problemen ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.