Ach, met een beetje creativiteit kan je met wine een hoop oplossen.
Zo heb ik onder Windows 7, screamer radio draaien. En dat Radio muziek programma is geweldig goed, daar je alle muziek tegelijk kan opnemen.
En het zet de files dan ook nog tegelijk in een aparte map. Dus als je bij voorbeeld opslaat van radio 1 dan maakt hij een map radio1 aan.
Dus draai je daar na veronica 538 en sla je daar ook de muziek van op, dan maakt hij tegelijk een map voor veronica aan.
Maar dat draait niet onder Linux, nu had ik dat al eerder uit geprobeerd met Wine en dat werkte in eerste instantie ook niet. Dus wine weer verwijderd.
Tot dat ik gisteren weer eens het uitging proberen met Wine om dat toch aan de praat te krijgen, en ja hij zet de screamer link mooi in het wine menu, en het start dan ook op, maar verder kan je er niets meer mee. Het programma wat je dan ziet, staat in het Pools en de menu balk werkt dan ook niet, dus op het eerste gezicht zwaar waardeloos.
Toen ben ik in het Wine menu naar de link c:drive gegaan en daar naar de program map en daar staat dan de screamer map dus die aan geklikt en daar in staat dan weer de screamer.exe in, die aangeklikt en toen werkte wel alles, dus even de taal op Nederlands gezet en dat werkte ook. Daarna even wat muziek zenders op gezocht en dat werkte toen ook.
Dus toen de die screamer map uit de program map gekopieerd naar het bureau blad en toen die weer aan geklikt en toen de exe file en het werkt nu perfect.
Nu moet ik er nog bij vermelden dat ik de xp versie bij screamer radio heb geïnstalleerd, die staat daar onderaan op de pagina download.
En ook dat ik in Wine bij de instellingen heb aangegeven xp, en het standaard geluid even naar pulse verandert.
Dus al met al ben ik weer zeer gelukkig.