Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Seamless met VMware wil niet lukken...  (gelezen 670 keer)

Offline Ramana

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Seamless met VMware wil niet lukken...
« Gepost op: 2007/03/30, 08:52:14 »
Ik krijg maar geen toegang tot WindowsXP (gast) via VMWare-player (connection refused)
- heb VMware-player draaien en rdesktop geinstalleerd
- heb Windows in VM-player werkend en seamlessRDP netjes in /c: staan
- heb in Windows de firewall uitgezet, gebruiker met Administrator-rechten, en externe toegang toegestaan
- heb de VM-player geprobeerd met netwerk zowel op host-only en bridged

en met: rdesktop -rsound -A -s "c:\seamlessrdp\seamlessrdpshell.exe $1" IPADDRESS -u username -p password krijg ik geen toegang.

IP-adres heb ik in Ubuntu (host) opgezocht met: ifconfig en ' username'  en ' password'  vervangen de mijn usernaam en wachtwoord.

Wat kan ik nog meer proberen?

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/30, 09:39:06 »
Je moet toch in RDesktop het IP adres gebruiken van de windows machine. Dus ga in VMWare player naar windows machine. Tokkel daar ipconfig in en dan weet je zijn adres. Dan zou dat moeten werken.
BTW, je probeert toch te RDesktopen vanaf het machien waar ook de VMWare player op draait hé. Of is het vanaf een ander machien op uw netwerk?

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/30, 11:17:08 »
Bedankt, Kennywest, het begint te lukken...

Met het ip-adres vanuit Windows kan ik een seamless sessie starten, echter alleen als ik XP als via VMWare al heb draaien. Zonder VMware actie krijg ik de melding: No route to host..

Ik draai alles op dezelfde PC, dus niet in een netwerkje

Offline kennywest

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/30, 12:34:00 »
Lijkt mij logisch. Uw XP moet toch aan het lopen zijn binnen uw VMWare workstation alvorens je hem kan benaderen via RDP. Of interpreteer ik uw post verkeerd?

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/30, 14:07:09 »
Ja, dat kan ook. Ik dacht (hoopte) dat rdesktop en seamless vmware en XP kon opstarten......

Offline kennywest

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/30, 15:26:49 »
Denk van niet. Je moet VMware en uw XP die daarin draait beschouwen als een computer die af staat op uw netwerk. Ik veronderstel dat seamless er niet voor zorgt dat deze uw computer gaat opstarten.
Pas als VMWare opgestart is en de image werd opgestart, wordt deze benaderbaar. Als je XP op de achtergrond wil draaien (dus zonder VMWare console), gebruik dan GSX server. Zal wel wat resources van uw machientje vreten natuurlijk ;)