Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn email met postfix wordt door hotmail gebounced  (gelezen 1120 keer)

Scartie

• Gast
Mijn email met postfix wordt door hotmail gebounced
« Gepost op: 2007/03/30, 00:39:00 »
Mijn email met postfix wordt door hotmail gebounced en dus niet ontvangen met hotmail.

Heb al wat onderzoek gedaan en ben er achter gekomen dat als het goed is hotmail kijkt of de domeinnaam waarvan de email verstuurt wordt ook echt bestaat en als die niet bestaat wordt de email dus terug gestuurt.
Als ik nu op die site ga kijken van microsoft en daar een sender-id aan maak (die schijn je nodig te hebben) hou ik dus een regeltje tekst over met daarin mijn ip adres en dan -all maar ehh waar moet ik die plaatsen (vrij vertaald wat moet ik daarmee).

Is er niet gewoon een manier om alle email met postfix door te sturen naar hotmail acounts?

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen

budster

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/30, 00:42:18 »
ik heb 10X "met daarin mijn ip adres en dan -all maar ehh " gelezen.

ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld, ik ben bang dat niemand je begrijpt. -all? waarom post je niet gewoon de engelse text?

Scartie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/30, 10:21:49 »
Het gaat hier om, http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/default.aspx, hier kan je een SPF record aanmaken en die schijn je te kunnen gebruiken om te zorgen dat hotmail je niet meer bounced, het enigste is dat ik niet weet wat ik met de uitkomst moet doen.

Je krijgt er dan zoiets uit: v=spf1 ip4:84.***.140.*** -all

Deze tekst staat er boven:

A new SPF record has been generated based on the information provided by you. This document has not been published to the DNS. Click "Select All" to select and copy the SPF text record. Paste your SPF text record in a notepad or word document and provide it to your network administrator to insert into your DNS record.

Maar waar moet ik dit kwijt?

Ik denk dat ik dit ergens in een bestand moet zetten maar welk bestand?

Waarom moet hotmail ook zo moeilijk doen :mad:

Scartie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/31, 10:55:12 »
Ok laat ik mijn vraag ff simpeler maken, wie kan hier met PostFix naar een hotmail account een email sturen? en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Of wie kon eerst niet naar een hotmail account een email sturen en nu wel, wat heb je veranderd om dat voor elkaar te krijgen?

Misschien kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Alvast bedankt.