Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onthouden inloggegevens Synology DS112 NAS  (gelezen 627 keer)

Onthouden inloggegevens Synology DS112 NAS
« Gepost op: 2015/01/25, 08:31:01 »
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn Synology NAS gekoppeld hebben in Ubuntu. Waarschuwing! ik ben een absolute noob op Linux gebied :P

Nu lijkt dit allemaal niet zo moeilijk, gewoon via bestanden het netwerk doorbladeren inlog gegevens invullen en klaar, even aanvinken dat de inloggegevens permanent onthouden moet worden. Er word ook gevraagd om een sleutelkluis wachtwoord op te geven, prima... doen we
Ik ben nu op de NAS. Dat werkt prima...

Ook even een bladwijzer aangemaakt zodat ik de volgende keer hier op kan klikken en meteen in de betreffende map op mijn NAS kom.


Dit werkt prima totdat de laptop uit is geweest, dan heeft hij dus niet onthouden, de netwerklocatie staat wel nog onder netwerk en de bladwijzer is er ook. Als ik nu hier op klik word er gevraagd om het wachtwoordkluis wachtwoord op te geven, dat doe ik.
Hierna kom ik weer in het inlogscherm voor het inloggen op de NAS en die zijn weer leeg...

Kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Onthouden inloggegevens Synology DS112 NAS
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/25, 10:35:36 »
Bij sleutelkluis had je niks in moeten geven, dus leeg enter drukken, dan was deze wachtwoord weg geweest.

Voor de toegang naar je nas zou eenmalig moeten zijn, misschien als je de sleutelkluis leeg maakt.
Zoek op keyring(engelse naam)
« Laatst bewerkt op: 2015/01/25, 10:44:03 door jan11000 »