Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Macbook verplichten op een middelbare school, mag dat?  (gelezen 21461 keer)

Re: Macbook verplichten op een middelbare school, mag dat?
« Reactie #100 Gepost op: 2015/02/07, 13:51:40 »
@ Mke,

Gisteren bedacht ik me: zou je niet zelf een dagje op zo'n school kunnen proeflopen met je beoogde laptop? Om te kijken waar je zoal tegenaan loopt.

Ik zag een interessante documentaire van de VPRO over vernieuwende middelbare scholen en daar zag ik allemaal iPads in voorbij komen. Als het zo'n school is, kan ik me voorstellen dat je je kind er graag heen stuurt. En dan moet het ook geen probleem zijn om een dagje mee te lopen.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

« Reactie #101 Gepost op: 2015/02/07, 14:19:58 »
Hier is de periode van de "snuffeldagen" begonnen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #102 Gepost op: 2015/02/08, 21:44:53 »
[off-topic]Ach tjaaaah. Het is ook de maatschappelijk verantwoorde norm om overal je ongezouten kritiek op te geven, ongeacht of het inhoudelijk correct is of niet. Wat dat betreft is er dan eigenlijk weer niets aan de hand en geheel in lijn.  :evil: [/off-topic]
Ongezouten kritiek??
Inhoudelijk correct of niet?
Waar heb je het in vredesnaam over?
Toch niet over gigadollar multinationals die alles uit de kast trekken om marktaandeel te behouden, respectievelijk alles wat naar potentiële concurrentie riekt ter plaatse te vermorzelen, onder hun voetzolen te verbrijzelen, hoop ik hè?
Iets inhoudelijkers toch waar je op doelt, mag ik hopen hè?
(Vrees van niet overigens, gelet op je oorspronkelijke reactie. Maar is niet erg hoor, er zijn er meer die zo denken, ben er aan gewend geraakt!).

« Reactie #103 Gepost op: 2015/02/10, 15:42:58 »
Naast de DVD had ik ook de mogelijkheid via mijn werkmail een downloadlink op te vragen.....

Offline EZ-man

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2015/03/23, 12:12:44 »
Gisteren in een verloren uurtje gevonden: Open source: an educated decision - Canonical - white paper
   Debunking the Myths of Open Source Software (mei 2011)
   http://insights.ubuntu.com/wp-content/uploads/2014/02/WP_OpenSource_Educated_En_web1.pdf

« Reactie #105 Gepost op: 2015/03/24, 09:27:18 »
Gisteren in een verloren uurtje gevonden: Open source: an educated decision - Canonical - white paper
   Debunking the Myths of Open Source Software (mei 2011)
   http://insights.ubuntu.com/wp-content/uploads/2014/02/WP_OpenSource_Educated_En_web1.pdf

Jammer dat het stuk geen CC licentie heeft. Inhoudelijk helemaal mee eens, ook breder toepasbaar dan alleen in de onderwijssector.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2016/05/31, 22:54:47 »
Sorry voor het ophalen van deze oude draad, maar ff een vervolg.

Vandaag hebben we dus de 13 inch Macbook Air binnen. Mijn zoon was in zijn nopjes en ik, zoals jullie kunnen begrijpen niet echt. Maar over mijn vooroordelen heen gestapt en ben gaan helpen met opzetten.

Het AppleID! Voor zover ik begrijp kun je niets met de laptop doen zonder een AppleID. Dus we vragen er een aan voor mijn zoon. Maar dat mag niet van Apple want hij is nog geen 13, hij is 11, bijna 12 ( wat dacht je, hij gaat naar de brugklas). Suggestie van Apple: maak een ID aan voor een van de ouders en deel die met het gezin. Dus ik heb een Apple ID aangemaakt zonder betaalmiddel, want dat kan alleen met een creditcard en die heb ik niet. Goed, dat lukt dus. Maar dan dat delen met gezin. Dat wil Apple dus niet doen als je geen creditcard gegevens opstuurt. En ik heb geen creditcard. Impasse. School een mailtje gestuurd en direkt per ommegaande: "u kunt gewoon een AppleID aanvragen zonder creditcard." Ja dat weet ik ook wel, maar dat geldt niet voor een 11 jarige.

Moet ik dan een creditcard aanvragen alleen maar om mijn zoon op een veel te dure laptop te laten inloggen?

Ben dus nu een beetje gefrustreerd. De nutteloze apple ligt hier op tafel en ik type rustig op mijn veel goedkopere Asus laptop met Arch Linux, met beter scherm en meer geheugen.
« Laatst bewerkt op: 2016/05/31, 22:57:05 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #107 Gepost op: 2016/05/31, 23:02:36 »
Maar dan dat delen met gezin. Dat wil Apple dus niet doen als je geen creditcard gegevens opstuurt.
Je hoeft niets te delen, wanneer je nog een Apple apparaat erbij krijgt, dan kan je gewoon hetzelfde Apple-ID gebruiken, alles wordt dan ook gesynchroniseerd.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

• Lid
« Reactie #108 Gepost op: 2016/06/01, 06:34:49 »
Maar dan dat delen met gezin. Dat wil Apple dus niet doen als je geen creditcard gegevens opstuurt.
Je hoeft niets te delen, wanneer je nog een Apple apparaat erbij krijgt, dan kan je gewoon hetzelfde Apple-ID gebruiken, alles wordt dan ook gesynchroniseerd.
Ja, maar dan heeft hij geen eigen account. Als het moet doe ik het op die manier, maar dat is toch niet hoe het zou moeten?

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #109 Gepost op: 2016/06/01, 08:19:15 »
Wat een gedoe, MKe! Dat is niet bepaald leuk meer.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

« Reactie #110 Gepost op: 2016/06/01, 10:19:42 »
Citaat
Vandaag hebben we dus de 13 inch Macbook Air binnen. Mijn zoon was in zijn nopjes en ik, zoals jullie kunnen begrijpen niet echt. Maar over mijn vooroordelen heen gestapt en ben gaan helpen met opzetten. 

Waarom heb je een nieuwe mac gekocht??
Ik had laatst een macbook uit 2008 voor €40,- aangeschaft, en voor €40,- een ssd ingezet.
Ok het ding draait nu op xubuntu 16.04 maar MacOsX el captain draaide ook nog wel aardig....

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #111 Gepost op: 2016/06/01, 10:35:03 »
Steef,

Lees eerst het allereerste bericht in dit topic!

groet,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021