Sorry voor het ophalen van deze oude draad, maar ff een vervolg.
Vandaag hebben we dus de 13 inch Macbook Air binnen. Mijn zoon was in zijn nopjes en ik, zoals jullie kunnen begrijpen niet echt. Maar over mijn vooroordelen heen gestapt en ben gaan helpen met opzetten.
Het AppleID! Voor zover ik begrijp kun je niets met de laptop doen zonder een AppleID. Dus we vragen er een aan voor mijn zoon. Maar dat mag niet van Apple want hij is nog geen 13, hij is 11, bijna 12 ( wat dacht je, hij gaat naar de brugklas). Suggestie van Apple: maak een ID aan voor een van de ouders en deel die met het gezin. Dus ik heb een Apple ID aangemaakt zonder betaalmiddel, want dat kan alleen met een creditcard en die heb ik niet. Goed, dat lukt dus. Maar dan dat delen met gezin. Dat wil Apple dus niet doen als je geen creditcard gegevens opstuurt. En ik heb geen creditcard. Impasse. School een mailtje gestuurd en direkt per ommegaande: "u kunt gewoon een AppleID aanvragen zonder creditcard." Ja dat weet ik ook wel, maar dat geldt niet voor een 11 jarige.
Moet ik dan een creditcard aanvragen alleen maar om mijn zoon op een veel te dure laptop te laten inloggen?
Ben dus nu een beetje gefrustreerd. De nutteloze apple ligt hier op tafel en ik type rustig op mijn veel goedkopere Asus laptop met Arch Linux, met beter scherm en meer geheugen.