Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: initramfs  (gelezen 192 keer)

Offline stefblues

• Lid
initramfs
« Gepost op: 2015/01/22, 19:24:42 »
hey, graag zou ik een linux distro ( ubuntu ,mint of deezin) op een desktop instaleren. steeds krijg ik volgende melding : "initramfs unable te find a medium contains a live file systeem. heb geprobeerd met usb stick.. live iso dvd etc .moet er mischien iets veranderd worden in bios . ben vrij newby. graag wat raad aub
stef

Offline Paul Matthijsse

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: initramfs
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/22, 21:29:47 »
Nee, niets te veranderen in het bios. Je moet een usb-stick maken met daarop een Linux-variant. Gebruik (installeer) Unetbootin om je Linux-iso naar een usb-stick te schrijven. Je weet neem ik aan dat je niet de iso naar de usb-stick moet kopiƫren, toch?

Offline VuurVosje

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/22, 23:22:03 »

Offline EZ-man

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/22, 23:38:55 »
Voor het maken van een USB-opstart stick kan je ook een nederlandse handleiding gebruiken :
     http://steunpunt-almere.nl/wp-content/uploads/2014/01/Januari-2014.pdf

Offline stefblues

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/23, 08:30:31 »
blijkbaar is er iets misgelopen bij het creeren van bootable usb stick. heb ISO dvd gemaakt met windowsmachine. op die manier Linux mint op desktop geinstalleerd, super