Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe kaartlezer ontvangen voor mijn internetbankieren bij de Belgische Belfius bank.
Dit nieuw model heeft de mogelijkheid om zonder USB-kabel te werken (zoals vroeger) ofwel met USB-kabel en dan moet je minder toetsjes indrukken bij verrichtingen. Maar hiervoor moet er software geinstalleerd worden die alleen maar Windows en Mac ondersteund. Met als gevolg dat ik enkel zoals vroeger kan werken....batterij kan leeggeraken.. en meer toetsjes moet indrukken.
Ik heb hiervoor een mail gestuurd naar de technische ondersteuning van Belfius met als antwoord dat het zou doorgegeven worden naar de nodige dienst.
Na enkele maanden is er nog niets veranderd. Dus heb ik een mail naar mijn bankdirecteur gestuurd en deze heeft me geantwoord dat er te weinig marktaandeel is voor Linux en er hiervoor dus geen ondersteuning zal komen.
Daarom mijn oproep naar alle Belfius klanten: stuur een mail naar Belfius alsook naar uw plaatselijk kantoor en vraag voor Linux ondersteuning.
Dank U wel.