Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Ubuntu 14.04 mislukt door Grafische kaart  (gelezen 208 keer)

Offline TheSeek

• Lid
Installatie Ubuntu 14.04 mislukt door Grafische kaart
« Gepost op: 2015/01/18, 11:29:02 »
Goedemorgen,

Ik heb zojuist ubuntu geinstalleerd op een oude pc. Na de herstart krijg ik echter de melding "The system is running in low-graphics mode". Ik moet de de grafische kaart handmatig installeren. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Dit zou de grafische kaart moeten zijn:
VGA compatible controller: VIA Technologies, Inc. KM400/KN400/P4M800 [S3 UniChrome] (rev 01)

alvast bedankt voor het antwoord.

Mvg TheSeek

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Installatie Ubuntu 14.04 mislukt door Grafische kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/18, 11:39:11 »
Ai, VIA is helaas een probleemkindje op Linux... sowieso zou ik op een 'oude PC' ook geen Ubuntu installeren maar eerder Xubuntu of Lubuntu: http://ubuntu-nl.org/afgeleiden/introductie

Offline TheSeek

• Lid
Re: Installatie Ubuntu 14.04 mislukt door Grafische kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/18, 12:13:59 »
Ok√©,  maar werkt het onder lubuntu dan waarschijnlijk wel? Zit er veel verschil tussen de versies?

Alvast bedank!