Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...  (gelezen 1458 keer)

TheSaint

  • Gast
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Gepost op: 2007/03/28, 15:06:27 »
Ik zou graag mijn Dapper upgraden naar Feisty (stabiele versie ergens in april). Zou het mogelijk zijn om de upgrade naar 6.10 (Edgy) over te slaan en meteen van 6.06 naar 7.04 te upgraden?

Zo ja, hoe? Merci.

artvds2708

  • Gast
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/28, 16:08:16 »
Beter even eerst 6.10 doen.
Kan wel, naar mijn idee, in een keer naar 7.04, maar om er zeker van te zijn zou ik toch maar eerst 6.10 erop zetten.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/28, 16:18:32 »
Dat kan niet. Ik zou het ook niet proberen, je houdt er ongetwijfeld een onbruikbaar systeem aan over. Updaten met een tussenstap (eerst naar 6.10) kan wel, maar is niet aan te raden. Je systeem wordt er niet sneller door.

Mijn advies: Maak een backup van je /home-map (dvd, usb-disk ofzo), formateer je hard drive, installeer Ubuntu 7.04 erop, en plaats de backup van je /home-map weer terug. In deze map staan al je instellingen (emails, bladwijzers... alles), zodat je al je gegevens gewoon behoud. Je hoeft alleen de paketten nog te installeren.

Offline mcgyver

  • Lid
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/28, 18:13:23 »
Dat kan WEL, ik heb ooit eens van warty naar dapper geupgrade, er zaten wel foutjes in (configuratie) maar het kan. Hoe meer verstand je hebt van Ubuntu, hoe beter je de problemen kan oplossen.

Een clean install is natuurlijk wel.... cleaner.

Pensacola

  • Gast
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/28, 18:19:06 »
Ik doe zelf altijd een clean install omdat dit de minste conflicten geeft. Ik heb wel een aparte home partitie die ik in /home kan mounten zodat al mijn instellingen bewaard blijven. Bij de overgang van Edgy naar Feisty heb ik wel wat met instellingsbestanden moeten verwijderen omdat dit ook wat gedoe gaf...

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/28, 19:08:03 »
Van warty naar Dapper?? Pfieuw, dan heb je erg veel geluk gehad. Bij mij is een update van breezy naar dapper niet eens gelukt... ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/28, 19:17:52 »
@mcgyver
gaat erom of we zo'n upgrade aanraden, als doorsnee upgrade. dat lijkt mij echt niet de bedoeling.
je hebt bewezen dat het kan. maar daarmee is het nog niet aan te raden. toch?

TheSaint

  • Gast
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/29, 17:04:05 »
Ok, bedankt. Ik ga het doen zoals Sander heeft aangeraden: backup maken van home en dan een clean install. Kwestie van geen problemen te krijgen. bedankt allemaal.

Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/29, 20:18:35 »
altijd een aparte /home aanmaken dan gaat opnieuw installeren een stuk makkelijk je kan alles wat je op je bura had staan gewoon laten staan. je ziet het na 20 min weer terug. heb el tijden dezelfde /home. soms wel even wat instellingen wissen maar verder super. moet je in windows niet doen kan niet eens.
homemade HTPC

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/29, 21:57:07 »
Citaat van: raydekok
altijd een aparte /home aanmaken dan gaat opnieuw installeren een stuk makkelijk je kan alles wat je op je bura had staan gewoon laten staan. je ziet het na 20 min weer terug. heb el tijden dezelfde /home. soms wel even wat instellingen wissen maar verder super. moet je in windows niet doen kan niet eens.
Idd, heb ik ook, superhandig. Gewoon je /home op aparte partitie, en bij een clean install krijg ik precies dezelfde desktop terug :D

andreh

  • Gast
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/29, 22:06:25 »
Is dat de onderste optie in DD 06.06 install ?
Want bij mij liep dat telkens vast &*%^#$
Dus ik wil dat (binnenkort ?) nog eens handmatig gaan doen na al die lofzangen van de deelnemers op dit forum.
Ik kan toch
a) home partitie aanmaken
b) mounten op media/...
c) mijn data er naar toe kopieren
d) fstab aanpassen met een extra regel
           /dev/hdc15   /home
e) en voor de volgende upgrade ben ik dan klaar.
Moet ik dan ook nog de oude /home hernoemen naar home_oud  ?

Citaat
soms wel even wat instellingen wissen maar verder super. moet
Ah, dus je systeem wordt er niet langzamer van..Soms heb ik het gevoel dat hier nog liever met partities wordt gegoogeld dan onder windows.

Pensacola

  • Gast
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/29, 22:10:56 »
In Ubuntu met partities goochelen is makkelijker als in Windows.
Ik heb in Windows eens met partities gegoocheld en ineens kreeg ik andere drive letters en toen was alles om zeep :)
In ubuntu mount je gewoon mounten naar een ander plaatsje en je bent klaar ;)

zambo

  • Gast
Van Dapper (6.06) naar Feisty (7.04) in een wip of...
« Reactie #12 Gepost op: 2007/04/04, 21:30:28 »
Hoe maak je zo'n apparte partitie aan in Kubuntu???