Goede morgen,
Ik heb in NL, in Leidschendam ( nabij Leidschenhage) een vrienden-echtpaar op leeftijd, ca 75 jaar, die problemen hebben met hun computer(s). Zij noemen zichzelf "digibeten", maar voor mij zijn ze het ook nog.
Ze bezitten hun tweede Mac en hebben er constant problemen mee; ze kunnen hun mail niet openen of verzenden en krijgen regelmatig mail met vreemde berichten. Ze hebben zelf een zg "expert" meerdere malen in huis gehaald, maar die kan alleen maar tijdelijk wat probleempjes voor ze elimineren.
Om een lang verhaal ..... > Mijn vraag is of er in Leidschendam en omstreken een forumlid is dat bereid is om bij deze mensen langs te gaan en er bij hun Ubuntu te installeren op hun Mac.
Ikzelf woon in zuid FR en kom zelden in NL, anders had ik het voor ze gedaan.
Vreemde vraag voor deze site, maar ik waag het er toch maar op.
Bij voorbaat mijn dank voor de reactie(s),
Peter
Een citaat uit hun laatste mail:
....Wat nog steeds een ergernis is: is de computer natuurlijk. Bij het aanzetten vanmorgen verschijnt voor de zoveelste keer een schermpje dat zegt dat de klok op een datum staat in het jaar 2010 nota bene!!
En waar wij ook achter kwamen is dat als we iets willen "kopen" via internet we niet kunnen betalen.... gvd, men vertrouwt deze compu niet. Nou ja zeg. Op een van die ontmoetingen zei iemand dat als de printer en scan het gewoon verdommen, heel onhandig en ergerlijk natuurlijk, het er op lijkt dat we gehacked zijn. Toen zeiden wij al dat het eigenlijk allang aan de gang is, dan weer dit en dan weer dat "wat niet klopt", zoals nu redelijk recent dat we ons wachtwoord niet kunnen veranderen en dat er berichtjes komen, die aangeven dat alle accounts en zelfs internet met icoontjes aangeven dat deze "gedeeld" worden. Wij vragen ons nu af wie of wat zo geinteresseerd is in ons wel en wee. Het probleem is ook, zegt men, dat alles via een (1) telefoonlijn binnenkomt. Lekker goedkoop, dat wel, maar er werd ook nog een abonnementsbetaling gestorneerd bij de bank, die was overigens ook verbaasd.
Geen enkele reden daarvoor. Misschien weet jij dat Peter, er zijn bendes emails die "leeggetrokken" zijn, adres en onderwerp okay, maar tekst verdwenen , en bij proberen te verwijderen wordt de regel grijs!!?? Enfin, zolang we nog kunnen emailen en ontvangen moet het maar even zo.
....