Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Prijsverschil toners (Laserprinter)  (gelezen 8605 keer)

Offline aartje

• Lid
Re: Prijsverschil toners (Laserprinter)
« Reactie #25 Gepost op: 2015/01/14, 09:33:20 »
Ik heb de uitzending ook gezien en ben tot de conclusie gekomen dat ik nooit meer
een inkjetprinter wil. Er wordt heel wat inkt verspild aan het schoonspuiten van de mondjes
en dat hoeft bij een laser niet. Daar kan je gerust de printer een hele tijd niet gebruiken
en heb je niet de problemen die ik met mijn laatste inkjet had (HP690c)
Wat een ellende was dat. Sinds die tijd (12 jaar geleden)overgestapt op een (zwartwit)
laserprinter en nooit problemen gehad tot het moment dat ik een "huismerk" toner-
cartridge kocht.......
En het is vele malen goedkoper per pagina.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/14, 09:35:13 door aartje »

Offline EZ-man

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2015/01/14, 11:38:33 »
... dat ik nooit meer een inkjetprinter wil. Er wordt heel wat inkt verspild aan het schoonspuiten van de mondjes ...

Ja, voor kantoor en winkel (en voor sommige thuisgebruikers - me too) is een laserprinter ideaal. Laat de keuze van onderhoudsarme apparaten aan de vakman over. Hier een voorbeeld van een professionele inkjet: http://www.inkjetintl.com/printing/  (het kan dus wel)  ;)

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2015/01/14, 15:32:49 »
Had een dure Cannon. Omdat deze machine soms weken niet werd gebruikt gaf dat problemen.  Om de haverklap ware cassettes leeg en wilde de machine niet printen, zelfs niet wanneer deze was ingesteld op zwart en een kleur cassette leeg was.

Omdat kleur voor mij niet interessant was, heb ik voor 45,- euro een Samsung laser gekocht. Met volle cassette! Dit is super: printer doet het altijd (geen driver-problemen als bij Cannon) en laser droogt niet uit. Daarnaast super snel. Heb nu voor het eerst toner vervangen (37 euro), goed voor meer dan 1600 keer printen oftewel minder dan 2,3 cent per print.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/14, 15:35:17 door Ramana »

« Reactie #28 Gepost op: 2015/01/14, 16:52:15 »
Omdat kleur voor mij niet interessant was, heb ik voor 45,- euro een Samsung laser gekocht. Met volle cassette!

Los erbij? Of is de cassette (bij samsung altijd?) al vol meegeleverd bij de printer ??
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #29 Gepost op: 2015/01/14, 16:57:37 »
Had een dure Cannon. Omdat deze machine soms weken niet werd gebruikt gaf dat problemen.  Om de haverklap ware cassettes leeg en wilde de machine niet printen, zelfs niet wanneer deze was ingesteld op zwart en een kleur cassette leeg was.

Ja, erg irritant. En dan ook nog eens niet willen scannen! Lang niet gebruiken is een doodzonde bij inkjets. Dat is een enorm voordeel voor laser!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

« Reactie #30 Gepost op: 2015/01/14, 17:34:46 »
Omdat kleur voor mij niet interessant was, heb ik voor 45,- euro een Samsung laser gekocht. Met volle cassette!
Los erbij? Of is de cassette (bij samsung altijd?) al vol meegeleverd bij de printer ??

Nee, de eerste toner bij aankoop is halfvol.
Anders zou het bijna uitkunnen om bij een lege toner een nieuwe printer te kopen....  ???

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2015/01/14, 18:04:32 »
Ik had verwacht dat de meegeleverde cassete eerder leeg zou zijn. Of die 100% vol was weet ik niet, maar het leek er wel op.  Misschien was die toch halfvol en heb ik slechts 800 velletjs kunnen printen. :-)