Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beste-besturingssysteem-os-2014  (gelezen 24960 keer)

Offline RikRik

• Lid
Re: Beste-besturingssysteem-os-2014
« Reactie #75 Gepost op: 2015/01/11, 12:17:28 »
Je kunt het ook anders lezen:
Linux (Mint en Ubuntu) zijn samen (39%) groter dan Windows-7 (33%):lol:
Lees m'n reactie op de site  :|
Reactie van gratissoftwaresite op m'n bekentenis : We hadden het al gezien op het Ubuntu forum... Enthousiaste Linux-gebruikers hebben we geen moeite mee ;-)
http://www.gratissoftwaresite.nl/beste-browser-besturingssysteem-pc-schoonmaker-virusscanner-2014

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #76 Gepost op: 2015/01/11, 14:17:34 »
In de Linux community weet men precies hoeveel computers er op Linux draaien, en dus weten ze dat ook bij Ubuntu...

Hoe? zul je zeggen....

Nou heel simpel  =D

Bij ieder update verbinden al die Linux computers met de servers en het is heel makkelijk om dan via Ip adres of andersinds bij te houden hoeveel computers zich hebben geupdate.
Zo simpel is dat misschien niet. Voor Ubuntu zijn er bijvoorbeeld veel regionale mirrors en via mijn (ene) ip-adres thuis worden wel 10 computers regelmatig geupdate.  :)
Bedrijven met meerdere computers doen er goed aan voor updates een eigen mirror op te zetten om de computers op een gecontroleerde manier van updates te voorzien. Hoe tel je die mee?
En wat als ik mijn laptop mee neem en onderweg een update doe via een andere wifi of een wifi-hospot, hoe tel je dat?

Mogelijk wordt dit anders bij de nieuwe Ubuntu Next distributie. Dan ben je verplicht aan te melden met een Ubuntu One account om apps (bijvoorbeeld een terminalvenster) te kunnen installeren uit de Ubuntuwinkel (vervanger van Ubuntu softwarecentrum). :|
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Tom

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2015/01/11, 15:42:30 »
Ik heb geen Ubuntu One account ,voila en nu  O0

Zo drijft Ubuntu - Xubuntu mij wel richting Mint distro´s  zo simpel ligt dat !.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/11, 15:44:36 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2015/01/11, 16:03:00 »

Zo drijft Ubuntu - Xubuntu mij wel richting Mint distro´s  zo simpel ligt dat !.

Volkomen mee eens!  =D
En voor de werking hoef je dat zeker niet te laten, daar ik nu al meer met Mint 17.1 Rebecca werk! =D =D

« Reactie #79 Gepost op: 2015/01/11, 16:34:19 »
In de Linux community weet men precies hoeveel computers er op Linux draaien, en dus weten ze dat ook bij Ubuntu...

Hoe? zul je zeggen....

Nou heel simpel  =D

Bij ieder update verbinden al die Linux computers met de servers en het is heel makkelijk om dan via Ip adres of andersinds bij te houden hoeveel computers zich hebben geupdate.
...
Mogelijk wordt dit anders bij de nieuwe Ubuntu Next distributie. Dan ben je verplicht aan te melden met een Ubuntu One account om apps (bijvoorbeeld een terminalvenster) te kunnen installeren uit de Ubuntuwinkel (vervanger van Ubuntu softwarecentrum). :|

Heb je daar een bron van? Gaat het dan om het 'mobiele' OS of wordt Ubuntu Next ook de naam van de desktopversie?

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #80 Gepost op: 2015/01/11, 17:00:32 »
Heb je daar een bron van? Gaat het dan om het 'mobiele' OS of wordt Ubuntu Next ook de naam van de desktopversie?
Nee, helaas geen bron.  Het is alleen mijn eigen ervaring met apps uit de Softwarewinkel in Ubuntu Next 15.04 (Unity 8 op een pc, zie topic Ubuntu Desktop Next Niet). Hopelijk heb ik het mis of is het een tijdelijk (of lokaal) probleem.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #81 Gepost op: 2015/01/11, 17:25:53 »
Ik heb geen Ubuntu One, nooit gehad ook.
Dat is hetzelfde SSO-account wat je ook gebruikt voor Ubuntu Launchpad, Ubuntu wiki, enz

Offline Tom

• Lid
« Reactie #82 Gepost op: 2015/01/11, 17:46:52 »
Dat is hetzelfde SSO-account wat je ook gebruikt voor Ubuntu Launchpad, Ubuntu wiki, enz    <  En ook dat heeft deze zot niet meer (wel gehad in de tijd dat ik distro´s  testen deed).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #83 Gepost op: 2015/01/11, 20:31:42 »

Ubuntu*
Xubuntu krijgt daar geen last van. Maar ook op Ubuntu is dat nog niet zeker; het is een nog in ontwikkeling zijnde versie.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #84 Gepost op: 2015/01/11, 20:36:59 »
als je geen bron hebt, dan kan je er dus niets van zeggen.  Dan kan je bovenstaande niet eens zeggen, want nu lijkt het alsof het mogelijk wordt ingevoerd terwijl je dat helemaal niet weet. Dus ophef voor niets.  :|

Verder zou ik het heel raar vinden dat ze Ubuntu One eruit hebben gegooid maar dan nog wel met je Ubuntu One account zou moeten inloggen.
Bron gevonden:
By tracking the number of Ubuntu One Single Sign-on accounts (required to download apps) Canonical say it already has more than 10,000 users of the developer preview

(nogmaals Ubuntu Next/Ubuntu Touch)

« Reactie #85 Gepost op: 2015/01/11, 22:58:26 »
Windows 7 blijft het populairste besturingssysteem met 33% van de stemmen. Opvallend is dat Windows 8.1 geen tweede is, maar Linux Mint! Ubuntu- en Mint-gebruikers voerden de afgelopen weken een wedstrijdje om de populairste Linux-distributie op GratisSoftware.nl te worden en daardoor zijn zowel Mint als Ubuntu in de top drie geëindigd.   =D =D =D    Vierde met 15% was Windows 8.1...

Goede reclame voor wie de uitslag leest. Dat zal toch wel nieuwsgierigheid wekken bij sommigen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #86 Gepost op: 2015/01/12, 09:24:54 »
Windows 7 blijft het populairste besturingssysteem met 33% van de stemmen. Opvallend is dat Windows 8.1 geen tweede is, maar Linux Mint! Ubuntu- en Mint-gebruikers voerden de afgelopen weken een wedstrijdje om de populairste Linux-distributie op GratisSoftware.nl te worden en daardoor zijn zowel Mint als Ubuntu in de top drie geëindigd.   =D =D =D    Vierde met 15% was Windows 8.1...

Goede reclame voor wie de uitslag leest. Dat zal toch wel nieuwsgierigheid wekken bij sommigen.
Tja, ik heb spijt van deze topic, er bestaat namelijk geen beste besturing, en nieuwsgierigheid zal het niet opwekken. Gratissoftwaresite maakt al reclame genoeg.
Ik heb trouwens besloten helemaal te stoppen op het Ubuntu forum, wat mij betreft mag de moderator mij uitschrijven. Hoe kan ik mij uitschrijven eigenlijk? Geen Idee...Ik vind namelijk dat mijn bedragen geen enkele toegevoegde waarde hebben op dit forum. Voor mij is Linux Mint Chinnamon de beste besturing en ik zal Linux blijven promoten, alleen nog in de privésfeer, niet meer op het Ubuntu forum.
Vriendelijke Groet uit het Noorden,
Rik 

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #87 Gepost op: 2015/01/12, 09:40:51 »
Heu Rik,

Weg?

Maar dan blijf ik hier alleen achter? Jij weg, na al onze leuke discussies over GIMP en zo? Kom op, joh. Kop op! Jij bent één van de mensen hier waar ik altijd een nieuw bericht met veel plezier ga bekijken.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Tom

• Lid
« Reactie #88 Gepost op: 2015/01/12, 09:57:29 »

Tja, ik heb spijt van deze topic, er bestaat namelijk geen beste besturing, en nieuwsgierigheid zal het niet opwekken. Gratissoftwaresite maakt al reclame genoeg.
Ik heb trouwens besloten helemaal te stoppen op het Ubuntu forum, wat mij betreft mag de moderator mij uitschrijven. Hoe kan ik mij uitschrijven eigenlijk? Geen Idee...Ik vind namelijk dat mijn bedragen geen enkele toegevoegde waarde hebben op dit forum. Voor mij is Linux Mint Chinnamon de beste besturing en ik zal Linux blijven promoten, alleen nog in de privésfeer, niet meer op het Ubuntu forum.
Vriendelijke Groet uit het Noorden,
Rik

Ik vind jou bijdragen altijd waardevol ,en ook als Mens vind ik jou zeer waardevol ,dus blijf a.u.b t´hoeft niet elke dag te zijn ,maar jou lezen regelmatig vind ik fijn !!.
Groetjes uit Germany Tom.  :)

« Reactie #89 Gepost op: 2015/01/12, 11:55:34 »
Dat vind ik zeer jammer, Rik! Ik vond het altijd heel leuk om je posts te lezen enzo. We hebben een gedeelte Andere distributies, daar komt Mint veelvuldig naar voren. Je bent niet de enige op dit forum die geen Ubuntu meer gebruikt hoor, dus daar moet je niet om weggaan ;)

Je hebt wel gelijk dat er geen beste besturing bestaat. Ondanks de roze brillen van sommigen (en dan doel ik met name op 'de reguliere maatschappij', oftewel de algemene markt) is 'beste' heel relatief: iedereen heeft, zoals je ook in dit topic kon zien, een eigen voorkeur voor een OS. Voor de één is OS A het beste, voor de ander OS B en voor weer een ander is er geen beste maar is alles gewoon goed. Zoveel mensen, zoveel smaken :)

Offline midas

• Lid
« Reactie #90 Gepost op: 2015/01/12, 12:55:04 »
Ik gebruik ook voornamelijk Mint maar ik keer altijd naar dit forum terug. Pluriform, democratisch en een hoge mate van deskundigheid. Ik zou je hier ook erg missen Rikrik...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline loti

• Lid
« Reactie #91 Gepost op: 2015/01/12, 13:09:57 »
RikRik aub niet stoppen, blijf je bijdragen leveren op dit forum.

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #92 Gepost op: 2015/01/12, 14:17:55 »
@RikRik, a.u.b. niet stoppen, maar voor je gezondheid is het misschien beter om het wat rustig aan te doen!.

« Reactie #93 Gepost op: 2015/01/12, 14:33:54 »
Het enige dat ik duidelijk mis aan 'beste besturingssysteem' is dat er geen of weinigen zijn die daar duidelijk de oermoeder van de Ubuntu - achtigen naar voren brengt: namelijk Debian zelf .

En dat is waar ik nu Ubuntu ga achterlaten; ik stap over op Debian zelf. De kwaliteit van deze oerdistro staat toch een stuk hoger dan het 'experimentele' van Ubuntu en zelfs Mint.

Ik moet nog wel even afwegen of openSuse ook niet een andere weg voor me is de dag van vandaag; ik ben in 2004 gestart met Suse 9.0 maar haakte af na een tijd omdat Windows XP eigenlijk meer voordelen voor me had dan Suse. Dus nieuw is Suus voor me niet.

Maar toch, Debian had ik al lang gedraaid via een afgeleide SolusOS (dat helaas een gestrand project is) en ik vond het toch een ruk stabieler toen dan gelijk welke Ubuntu-versie. Maar goed Ubuntu bood toen zeker veel meer en betere voordelen.

@Rikrik, je kan steeds een pad verlaten om ooit weer terug op hetzelfde pad uit te komen ;) succes met Mint !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline loti

• Lid
« Reactie #94 Gepost op: 2015/01/12, 15:04:34 »
Debian heeft nog steeds de naam niet gebruiksvriendelijk en moeilijk  te installeren  te zijn, maar tegenwoordig is dit volgens mij vergelijkbaar met Ubuntu.
Naast Mint 17.1 gebruik ik ook Debian 8 jessie (testing) en deze gaat me steeds beter bevallen.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #95 Gepost op: 2015/01/12, 16:01:11 »
Tja, ik heb spijt van deze topic, er bestaat namelijk geen beste besturing
Het bestaat wel, alleen zijn er meer :lol:
Wat voor jou het beste is, is persoonlijk, afhankelijk van je hardware, je manier van werken, enz.

Voor mij is b.v. Xubuntu nu de beste, maar zodra er een nieuwe klaptop komt, kan het best veranderen.

Zie het net als een auto, de beste auto, wat is dat:
Voor de hardrijder een Ferrari?
Voor de vervoerder een Scania?
Voor antiquair een Heinkel, Simca, ....?

ps: Mocht je echt weg blijven, dat word je duidelijk gemist ..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #96 Gepost op: 2015/01/12, 19:39:10 »
t Het nog nooit, nog nooit zo donker west,
Of t wer altied wel weer licht...

Een kleine toelichting;
Hartelijk bedankt voor jullie warme, en sympathieke woorden.  ^-^ Even voor de duidelijkheid, ik ga hier niet weg  met een gevoel dat mij onrecht is aangedaan, integendeel. Het Ubuntu forum was in al die jaren zeer leerzaam en ik heb hier hele leuke mensen leren kennen, mensen met een hart voor Linux Het heeft dus helemaal niets te maken met de topic: De glazen Bol.
Ik ben een noodgedwongen Linux Mint gebruiker en ik wil de Ubuntu gebruiker niet meer beïnvloeden met m'n reclame, vreselijk,  zoveel Ubuntu forumleden gebruiken geen Ubuntu, het doet me eerlijk gezegd, zeer.

Ubuntu is in m'n hart gegrift, m'n eerste liefde voor Linux!

Dit is echt m'n laatste bericht, het is genoeg geweest, na 2551 berichten zeg ik: der is n tied van komen,en ook n tied van goan.

Hartelijke groet,
Rik

« Reactie #97 Gepost op: 2015/01/12, 19:50:23 »
t Het nog nooit, nog nooit zo donker west,
Of t wer altied wel weer licht...

Rik, een leuke quote van Ede bij een jammerlijke boodschap.
Ik vind het jammer dat je gaat, volgens mij is er op dit forum nooit iets geweest (tenminste dat ik vernomen heb) iets geweest wat anti-Mint was maar ging het gebroederlijk met elkaar om :) Zelf gebruik ik naast Xubuntu ook een aantal andere distributies en volgens mij is dat bij heel veel gebruikers zo. Dus om die reden zou je het hier niet hoeven te verlaten.
Het ga je goed en ik zal je bijdrages missen.

Groetjes,
Theo
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #98 Gepost op: 2015/01/12, 20:04:56 »
Ik zou je account niet verwijderen. Met elke forum is het zo dat je er op een gegeven moment genoeg van krijgt. Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan en er is een tijd van terugkomen ;)

Offline MKe

• Lid
« Reactie #99 Gepost op: 2015/01/12, 20:15:08 »
Tja, ik kan je redenatie niet helemaal volgen. Ik ben al lang geen echte Ubuntu gebruiker meer, maar gebruik verschillende distro's. De laatste tijd vooral Arch, daarvoor Bodhi. Toch leer ik hier nog steeds veel over linux en ook denk ik dat ik andere mensen met Ubuntu nog steeds kan helpen. Mint is in mijn ogen niet veel meer dan een gepimpte Ubuntu en wat in Ubuntu werkt werkt vaak ook in Mint en andersom. Geen enkele reden dus om weg te gaan want kennis is gewoon toepasbaar. Zelfs als je Arch gebruikt. Je hoeft geen Ubuntu te gebruiken om hier te zijn, om nuttig voor anderen te zijn en/of zelf dingen hier te leren.
Maar goed, als je het forum zat bent houdt niemand je tegen. Veel succes met Mint.