Hey bedankt voor alle antwoorden, heeft veel geholpen. Ik heb nu nog een aantal vraagjes als dat kan^^.
Het grootste probleem is meestal hardwareherkenning. Dit kan worden getest met een Live CD die je kan draaien zonder dat het je windows partitie aanraakt. Verder moet je je er op voor bereiden dat alles anders is in Linux; dus je moet willig zijn om iets te leren.
Hardwareherkenning, ik heb bij PCLinuxOS geen problemen met mijn printer gehad, zal ik dan ook geen problemen hierbij hebben?
Daarnaast heb ik een PSP en mijn telefoon met bluetooth ( Nokia programmatje ) Heeft iemand hier ervaring? Heeft het gewerkt?
Via WINE is niet aan te raden, zeker niet voor een beginner.
Ikzelf heb Guildwars aan de praat gekregen met Cedega, kost wel 20 euro (heb ik ervoor overgehad om niet meer te dual booten).
Nou het probleem is dat ik GW het niet waard vind om voor te betalen, wel het spel zelf maar niet de tijd die ik eraan besteed. Ik speelde eerst wel veel maar nu één keer in de week/2 weken. Dus als je snapt wat ik bedoel met dat ik geen 20 euro daarvoor ga betalen

.
En waarom is het niet aan te raden via Wine? Zijn er geen tutorials daarvoor zoals Nizzle zei?
zeer zeker wel
ik doe dat zelf ook ongeveer..
Muziek luisteren.. MSN.. Internetten.. soms beetje gamen.. af en toe is gimp checken (moet photoshop nog steeds installeren)
gaat allemaal prima
Hier nog even een paar vraagjes over ^^. Kunnen de volgende programma's op Ubuntu zonder al te veel gedoe?:
- Windows Live Messenger ( neem aan van niet? ) Of is er een andere programma dat ongeveer zo werkt?
- Zitten er programma's op Ubuntu ( word-programma's ) waarmee je ongeveer net zo veel opties hebt als Word zelf? En kun je daarmee ook de bestanden als .doc opslaan?
- Heeft GIMP veel opties of niet?
Nja ik hoop dat jullie hier antwoord opkunnen geven, nogmaals bedankt.