Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alecto HomePlug  (gelezen 1089 keer)

Alecto HomePlug
« Gepost op: 2007/03/27, 20:29:35 »
Ik heb een Alecto HomePlug HPD142 gebruikt onder Windows XP. Die installeerde vanzelf vanaf de bijgeleverde CD en draaide zonder problemen. Ben recent overgestapt op Ubuntu 6.10 (nog nieuw dus) en die vindt geen verbinding.
Alecto levert geen Linux drivers. Iemand enig idee hoe ik die (duo) HomePlug kan installeren en/of instellen?
Of moet ik persé de Devolo HomePlug installeren (die heeft volgens de leverancier wel Linux drivers)?
Ben benieuwd of er een oplossing is.

BVD

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Alecto HomePlug
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/27, 20:46:33 »
Wat is dat voor een apparaat?
Ik heb er nog nooit van gehoord.

Azalin

  • Gast
Alecto HomePlug
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/27, 21:30:14 »
Ik ken het wel, als ik mij niet vergis dan kun je met deze plug via je electriciteitsnet een LAN verbinding opbouwen zonder dat je kabels hoeft te trekken...
IK weet dat ndiswrapper eigenlijk voor wireless netwerk kaartjes is, maar misschien dat je hier die Alecto ook mee aan de praat kunt krijgen... niet geschoten is altijd mis...

Kijk hier maar eens: https://wiki.ubuntu.com/NlWifi/ndiswrapper?highlight=%28ndiswrapper%29

Nogmaals, het is eigenlijk bedoeld voor Wifi kaartjes, maar misschien dat het werkt... met ndiswrapper kun je de w32 drivers dan gebruiken namelijk. Succes en laat even weten of het gelukt is of niet.