Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux op de nieuwsgroepen  (gelezen 361 keer)

Offline TopGear

• Forumteam
  • Steunpunt: Nee
Linux op de nieuwsgroepen
« Gepost op: 2014/12/16, 13:55:41 »
Beste Ubuntuërs en andere Linux-enthousiasten:
Aangezien wij tegenwoordig een 100/100 mbit glasvezel abonnement hebben, leek het mij wel eens leuk om Ubuntu op de nieuwsgroepen de plaatsen. Echter is dit niet bij Ubuntu gebleven en heb ik een hele rits aan uploads geplaatst:
*buntu (Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu, Ubuntu GNOME en Xubuntu)
*buntu 14.04.1 x32 collectie
*buntu 14.04.1 x64 collectie
*buntu 14.10 x32 collectie
*buntu 14.10 x64 collectie
*buntu 14.10 x32 VMware collectie

Mint
Mint 17.1 x32 collectie (Cinnamon & Mate)
Mint 17.1 x64 collectie (Cinnamon & Mate)
LMDE 201403 x32 collectie (Cinnamon & Mate)
LMDE 201403 x64 collectie (Cinnamon & Mate)
Mint 17.1 x32 VMware collectie (Cinnamon & Mate)

openSUSE
openSUSE 13.2 x32 collectie
openSUSE 13.2 x64 collectie
openSUSE 13.2 x32+x64 DVD collectie

Waarom ik dit doe? Gewoon om Ubuntu te verspreiden en meer aandacht te geven - ik weet heel goed dat er ook direct links en torrents zijn ;-). Het is niet zo gek veel werk en ik heb er best veel plezier aan. Op dit moment ben ik bezig met de openSUSE VMware collectie, maar de openSUSE installer doet een beetje naar... Mochten jullie er wat aan hebben: neemt mee. Als ik een nieuwe upload geplaatst heb zal ik de eerste post aanpassen.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/16, 14:13:12 door TopGear »

Offline PKing

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Linux op de nieuwsgroepen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/16, 14:24:24 »
Ik heb het tijden geleden geprobeerd, maar met een upload van nog geen MB is het geen doen.
er moet nog ergens wat rondzwerven daar van mij.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 14.04 64bit/HP SFF desktop Xubuntu 14.04 32bit/HP Pavilion 2 core 2GB Xubuntu 16.04

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/16, 23:28:42 »
Om veilig gebruik te maken van Ubuntu wordt in de regel aangeraden software te downloaden uit betrouwbare bron. Nieuwsgroepen zijn per definitie geen betrouwbare bron.

Aanvullende controle van een *buntu iso is mogelijk met MD5SUM: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HoeMD5SUM

Voor iso’s van ondersteunde versies van *buntu is de correcte md5 hash te vinden op https://help.ubuntu.com/community/UbuntuHashes
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/17, 00:13:59 »
Buiten het feit dat nieuwsgroepen me nooit helemaal lukten, zit ik in hetzelfde schuitje als PKing: onze uploadsnelheid is erg laag dus het is sowieso al niet te doen.