Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ion dia scanner  (gelezen 1953 keer)

Offline bwman

  • Lid
ion dia scanner
« Gepost op: 2014/12/14, 19:12:02 »
Beste
 mijn vader heeft een diascanner in zijn bezit van ion diascanners pics 2 ,pc deze word wel gezien in terminal met lsusb maar hij heeft een andere naam drivers onder linux heb ik niet gevonden, is er 1 of andere weg om deze dia scanner wel onder linux in gang te krijgen ?

deze zie ik in de terminal  Bus 003 Device 004: ID 05a9:1550 OmniVision Technologies, Inc. VEHO Filmscanner

 Als dit niet in werking te krijgen is welke diascanner raden jullie dan aan die wel werkt in linux

grtsss Chris
« Laatst bewerkt op: 2014/12/15, 01:10:22 door bwman »
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline RikRik

  • Lid
Re: ion dia scanner ook in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/14, 20:23:06 »
Chris, verwijder heel snel in je topic het woordje Mint, voordat Ron de  topic verplaatst naar Andere distributies.
Installeer Cheese vanuit softwarebeheer, met Cheese kan je de scanner gebruiken in Mint maar ook in Ubuntu etc 
Via voorkeuren in  Cheese kan je de resolutie aanpassen, vrijwel elke diascanner werkt met Cheese

Edit:  is er ook een webcam aangesloten?   ga dan naar voorkeuren / webcam/ apparaat ..en selecteer daar de dia/negatiefscanner
Succes
« Laatst bewerkt op: 2014/12/14, 21:07:40 door RikRik »

Offline bwman

  • Lid
Re: ion dia scanner
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/15, 01:11:32 »
RikRik dat ga ik morgen eens proberen of we hem onder cheese aan de praat krijgen alvast bedankt voor de tip. had ik aan moeten denken eigenlijk.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast