Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VoipBuster  (gelezen 11679 keer)

Elgreeco

• Gast
VoipBuster
« Gepost op: 2007/03/27, 13:24:50 »
hallo mensen

ik ben overgestapt naar ubuntu want windows was weer eens kapot
maar nu zit ik met 1 klein probleempje

ik bel regelmatig naar familie in griekenland met voipbuster maar dit is een .exe en mij is verteld dat dit niet werkt op ubuntu
kan ik dit toch nog werkend krijgen of is er een goedkoop alternatief voor voipbuster?

alvast bedankt :)

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
VoipBuster
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/27, 13:29:08 »
VOIPbuster ken ik niet maar ik geloof dat Ekiga werkt met VOIP.
Zit standaard in Ubuntu.
Toepassingen -> Internet -> Ekiga

En ander synaptic pakketbeheer openen en met de zoekfunctie VOIP zoeken.
Asterisk heb ik bijvoorbeeld zo gevonden.
Zorg ervoor dat Universe en multiverse aanstaan.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline siegi

• Lid
VoipBuster
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/27, 16:21:05 »
voipbuster werkt pefect op ekiga, je moet gewoon de instellingen zetten zoals ze op de site van voipbuster staan.  
Voipbuster draait gebruikt een open protocol dus dat werkt perfect met linux.
Skype is trouwens gesloten je moet hun programma dan ook gebruiken.

VoipBuster
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/27, 17:20:49 »
Ik gebruik dagelijks mn Voipbuster-account met het programma Linphone

Probeer maar eens de zoekfunctie van dit forum op de termen: linphone voipbuster
Kheb er namelijk al wel eens wat op dit forum over geschreven.

andreh

• Gast
VoipBuster
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/27, 21:45:26 »
ah, maar hoe kom ik aan een voipbuster account ?
En erger..

Mis ik nu een dll ?

Citaat
./voipbusterbat
err:module:import_dll Library pdh.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\VoipBuster.com\\VoipBuster\\VoipBuster.exe") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\VoipBuster.com\\VoipBuster\\VoipBuster.exe" failed, status c0000135
sterker nog.. ik mis er nog een..
Citaat
err:module:import_dll Library odbcbcp.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\VoipBuster.com\\VoipBuster\\pdh.dll") not found
err:module:import_dll Library pdh.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\VoipBuster.com\\VoipBuster\\VoipBuster.exe") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\VoipBuster.com\\VoipBuster\\VoipBuster.exe" failed, status c0000135

daktarie

• Gast
VoipBuster
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/27, 21:58:17 »

andreh

• Gast
VoipBuster
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/27, 22:12:20 »
Dat werkt niet (zie een post er boven) al ben ik nu al verder dan ik ooit gedacht heb..want ..ik heb zelfs (nadat ik voipbuster onder wine moest installeren) een scherm 'Nieuwe gebruiker' gezien.
Helaas doet deze zo gewilde applicatie er minimaal 40 minuten over om een user aan te maken..*(%U*$%(#$*

andreh

• Gast
VoipBuster
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/27, 22:13:50 »
Dat werkt niet (zie een post er boven) al ben ik nu al verder dan ik ooit gedacht heb..want ..ik heb zelfs (nadat ik voipbuster onder wine moest installeren) een scherm 'Nieuwe gebruiker' gezien.
Helaas doet deze zo gewilde applicatie er minimaal 40 minuten over om een user aan te maken..*(%U*$%(#$*
Zou ik een verkeerde dll (NT 4.0) genomen hebben ?
Na een aantal pogingen gaat het niet lukken.
Dus toch een vraagje..hoe zijn jullie aan dat voip account gekomen ? via een windows PC ?

VoipBuster
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/27, 23:16:10 »
Citaat van: andreh
Zou ik een verkeerde dll (NT 4.0) genomen hebben ?
Na een aantal pogingen gaat het niet lukken.
Dus toch een vraagje..hoe zijn jullie aan dat voip account gekomen ? via een windows PC ?
Ja inderdaad via een windows PC...
jammer he, dat Voipbuster nog geen rekening houdt met linux-gebruikers.

Offline siegi

• Lid
VoipBuster
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/28, 12:57:18 »
Idd je moet eerst inschrijven via een windows pc, vind ik eigenlijk raar dat ze dat niet via hun website kunnen.

Offline gradje

• Lid
    • Sultansplace
VoipBuster
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/16, 05:35:30 »
Ik heb het tijdelijk opgelost door een windows xp in een virtualbox te draaien, alleen maar om voipbuster te kunnen draaien. Niet voor de telefonie, maar voor het versturen van smsjes... dat is toch wel zo handig... hier heb ik nog geen alternatief voor kunnen vinden en deze noodoplossing werkt gewoon perfect.
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999

Offline Dave

• Lid
VoipBuster
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/16, 10:19:20 »
ik had skype geinstalleerd en beltegoed genomen om sms te kunnen versturen.
Na een hoop zoekwerk naar die functie bleek de linux versie dat niet te ondersteunen haha

voip en ekiga maar eens proberen dan

Offline Dave

• Lid
VoipBuster
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/16, 10:27:20 »
hmm ekiga staat standaard zelfs al geinstalleerd

account bij voip genomen,
stun.voipbuster.com en sip.voipbuster.com ingevuld
naam en wachtwoord

Maar doet niets als ik test op een vast nummer en sms optie uiteraard weer onvindbaar.

Dus misschien wil iemand die het wel lukt de instellingen eens geven.

het lijkt er op dat het programma alleen via ekiganet wil want dat komt achter de teklefoonnummers te staan.
moet je daar een apart account bij nemen dan buiten voipbuster?

Offline Anco

• Lid
VoipBuster
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/16, 15:50:17 »
Bij voipbuster kun je volgens mij sowieso smsjes versturen via de site als je daar inlogd.
Wij hebben zelf dan voipcheap, maar is toch zelfde bedijf. Hoe zit met telefoneren zou ik niet weten, wij hebben alles op ons modem aangesloten.
Linux user #485563

Offline Dave

• Lid
VoipBuster
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/19, 15:44:28 »
via de site? daar eens kijken dan.
Kan de installatie verder wel vervallen.

Offline Dave

• Lid
VoipBuster
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/19, 16:05:08 »
dat is gelukt, heel mooi.
bedankt voor de tip.

VoipBuster
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/30, 15:57:08 »
tegenwoordig kunnen Linux en Mac OS X gebruikers, zich ook registreren zonder afhankelijk te zijn van Windows, registreren kan nu gewoon op de site.

Om voipbuster te gebruiken voor het telefoneren, gebruik het programma Linphone,
hoe die in te stellen kun je ook terugvinden op de site van Voipbuster.

Offline WillemII

• Lid
Re: VoipBuster
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/10, 10:50:25 »
tegenwoordig kunnen Linux en Mac OS X gebruikers, zich ook registreren zonder afhankelijk te zijn van Windows, registreren kan nu gewoon op de site.

Om voipbuster te gebruiken voor het telefoneren, gebruik het programma Linphone,
hoe die in te stellen kun je ook terugvinden op de site van Voipbuster.

Alleen jammer dat ik de Linphone niet werkend krijg. Als ik alles invoer en ik wil bellen slaat het programma gewoon af. Ik begrijp het niet, in de 7.04 werkte het perfect. Ik had het moeten houden, maar ik dacht, nieuwer is beter. niet dus

Groentjes,
Willem

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2010/07/05, 21:13:39 »
en het werkt nog steeds niet. In 9.10 werkte het geweldig, en nu is het weer knudde. En die twinkle krijg ik ook niet aan de gang. EDr zou eens een handleiding moeten zijn stap voor stap, en wel in de nederlandse versie. Niet in de engelse versie, want daar staat alles net even anders

Offline Petervdw

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2010/07/06, 10:09:27 »
Voor de Ekiga heb ik ooit op dit forum een hele instellingenlijst opgeschreven onder 8.04. Dat werkte. Na een upgrade naar 8.10 werkte het niet meer. Omdat ik later via een Linksys kastje het hele huis via Voipbuster ging doen is mijn kennis van het bellen via Ekiga een beetje verwaterd. De beschrijving moet nog wel ergens op dit forum staan. Of het onder 10.04 werkt zou ik echt niet weten, maar misschien heb je er wat aan.

Vr.groet, peter

Offline StefkeDB

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2010/07/06, 14:31:20 »
Twinkle werkt bij mij perfect.  Bel alle dagen naar m'n leveranciers in het buitenland.  Je moet je account gegevens, die je op de site van Voipbuster hebt, nadat je hebt betaald (min. 10 €) gewoon invullen, en de sip gegevens :

Algemeen

SIP port : 5060
   Registrar : sip.voipbuster.com
   Proxy server : sip.voipbuster.com
   Outbound proxy server : leeg laten
   Account name : uw VoipBuster gebruikersnaam (username)
   Password : uw VoipBuster password (wachtwoord)
   Display name/number : uw VoipBuster gebruikersnaam (username) of voip telefoonnummer
   Stunserver (option) : stun.voipbuster.com

En dan werkt het gewoon.
Acer V3-571G laptop dualboot Win7 en Mint 17 Cinnamon
Oude Medion met W. Vista en Ubuntu 14.04 LTS
Sony Notebook met Windows7 en Lubuntu 14.04

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2010/07/06, 16:45:47 »
Twinkle werkt bij mij perfect.  Bel alle dagen naar m'n leveranciers in het buitenland.  Je moet je account gegevens, die je op de site van Voipbuster hebt, nadat je hebt betaald (min. 10 €) gewoon invullen, en de sip gegevens :

Algemeen

SIP port : 5060
   Registrar : sip.voipbuster.com
   Proxy server : sip.voipbuster.com
   Outbound proxy server : leeg laten
   Account name : uw VoipBuster gebruikersnaam (username)
   Password : uw VoipBuster password (wachtwoord)
   Display name/number : uw VoipBuster gebruikersnaam (username) of voip telefoonnummer
   Stunserver (option) : stun.voipbuster.com

En dan werkt het gewoon.

Als je een engelstalige versie hebt, oké, maar ik heb een nederlandstalige versie, en daar staat alles anders. Daar zit heel het probleem. Ik zit al een hele tijd daarmee te tobben, iedereen geeft de gebruiksaanwijzing voor een engelstalige versie, en ik kan engels, maar de vertaling bij nederlandstalig is niet hezelfde. Zoals je ziet, er staat geen outbound server, en wat bedoelen ze met displayname?

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2010/07/06, 16:46:23 »
en proxi
« Laatst bewerkt op: 2010/07/06, 16:57:28 door Willemtk »

Offline Willemtk

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2010/07/06, 16:53:47 »
en stun, en zoals je ziet,en ik hoop al die anderen die ook alleen met de engelse versie rekening houden, is het in het Nederlands anders. Dus wat wil ik?Een uitleg voor een Nederlandse versie. Ik leef per slot in een Nederlandstalig gedeelte van de wereld, en heb dus ook een nederlandstalige versie van Ubuntu op mijn computer staan.Ik denk dat ik heus niet de enig ben die een Nederlandstalige versie op de computer heb staan, en dat er meer mensen zijn die een keer uitleg vragen en daarna niet meer durven,omdat ze een antwoord krijgen, je moet het  "gewoon zo" doen,  en daarna de informatie krijgen zoals het in de Engelse versie moet. Misschien is het ook wel handig om even naar de versie te vragen voortaan. Sorry als ik wellicht mijn geduld wat verlies, maar ik ben die engelse uitleg al tig keer tegen gekomen, maar bij het Nederlands werkt het zo niet. Ik ben al 2.5 jaar bezig met Ubuntu, en al 2.5 jaar aan het knoeien met voipbuster. De Linphone die in de ene versie wel werkt, en in een andere versie weer niet, en in de volgende weer wel.Ik heb al van ellende een voiptelefoon gekocht. Maar toch wil ik dat het op de computer ook werk, met twinkle of whatever. Hoe moet ik anders iemand overhalen om met Ubuntu te werken als zoiets als voipbuster niet fatsoenlijk werkt? Hoe moet ik aan iemand de gratis Ubuntu verkopen als hij er dure randapparatuur bij moet kopen? Je haalt het er wel uit, daar niet van, maar daar heeft een beginner geen boodschap aan, die wil het gratis, en nu gratis, zonder van alles bij te moeten kopen

Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/06, 17:12:51 door Willemtk »

Offline StefkeDB

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2010/07/07, 11:58:27 »
IK zal je mijn instellingen eens opgeven, ik gebruik ook een nl versie :
Tablad gebruiker
Uw Naam : Gewoon wat je maar wilt, bij mij m'n naam dus
Gebruikersnaam : je username die je op de website van Voipbuster hebt gebruikt
Domein : sip.voipbuster.com
Organisatie : leeg

Realm : leeg
Authenticatie naam : terug je username
Paswoord : je paswoord zoals je het op de website hebt ingegeven.
Aka : niet aankomen, gewoon zoals het er staat.
Aka :niet aankomen

Tablad SIP Server :
Registratie server : sip.voipbuster.com
Interval : 3600
Vogel bij Registreer tijdens opstarten
alle anders GEEN vogel, ook niet bij proxy

Tablad transport/NAT
Transport Protocol : auto
Vogel bij STUN, invullen bij stun server : stun.voipbuster.com

Alle andere instellingen laten staan.

Stef
Acer V3-571G laptop dualboot Win7 en Mint 17 Cinnamon