Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeldverhouding verkeerd na crash Wine  (gelezen 132 keer)

Beeldverhouding verkeerd na crash Wine
« Gepost op: 2014/12/10, 18:28:09 »
Pas nieuw hier, ik moet me nog voorstellen op dit forum. Maar dat doe ik straks nog wel.
Ik registreerde me hier even omdat ik met een probleempje zit dat ik ondervind bij de KDE desktop. Ik deed een netinstall met de mini image van Ubuntu en daar ik de KDE desktop koos kreeg ik dus Kubuntu. Dat zal weinig uitmaken denk ik.
Ook is dit probleempje niet distro gerelateerd, want dit trad ook op bij 2 andere sistro met KDE.

Wat was ik aan het doen?
Ik was enkele oude Windowsspelletjes aan het testen met de emulator Wine.
Bij een daarvan crasht Wine. Via alt ctrl del kan ik afmelden en dan terug aanmelden. Zo lost dit probleem zich helaas niet volledig op. Want de uitvoer van beeld naar monitor blijft staan op een resolutie van 800 x 600 dpi. Gevolg, veelte grote icoontjes, startmenu en zo voorts.
Bij 1 distro (solydx of open Suse was er onder systeeminstellingen<hardware\beeldscherm een aanvinkbaar vakje om de uitvoer opnieuw gelijk te trekken met ?? het beeldscherm denk ik. Zo kon ik de resolutie en al de rest terug in orde krijgen. Bij de andere distro heb ik daar niet dat selectievakje. Dus is mijn vraag...
Wat nu?