Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan niet in bestandssysteem  (gelezen 896 keer)

kan niet in bestandssysteem
« Gepost op: 2007/03/27, 12:15:25 »
ik heb mij een skin voor amsn afgehaald en moest deze uitpakken in /usr/share/amsn/skins maar hij zegt dat ik niet over de rechten beschik...dan ga ik kijken en er staat een slotje voor bestandsysteel...alsook voor mijn 2 andere schijven...

voor de rest kan ik gewoon alles doen, updaten enzo vraagt hij gewoon mijn wachtwoord...

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/27, 12:36:31 »
Citaat van: Nunslaughter
ik heb mij een skin voor amsn afgehaald en moest deze uitpakken in /usr/share/amsn/skins maar hij zegt dat ik niet over de rechten beschik...dan ga ik kijken en er staat een slotje voor bestandsysteel...alsook voor mijn 2 andere schijven...

voor de rest kan ik gewoon alles doen, updaten enzo vraagt hij gewoon mijn wachtwoord...
gksudo nautilus
zo navigeer je met rootrechten door je systeem. na het aanpassen: nautilus afsluiten!

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/27, 14:56:27 »
Amsn skins kan je ook in /home/gebruikersnaam/.amsn/skins/ zetten.
Dan heb je helemaal geen root rechten nodig :)

« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/27, 15:15:28 »
ok :) het is gelukt!