Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voor gevorderden: 'symbolic icons' uitschakelen  (gelezen 1687 keer)

Voor gevorderden: 'symbolic icons' uitschakelen
« Gepost op: 2014/11/10, 15:07:58 »
Sinds enkele versies gebruikt GNOME in Nautilus en GTK+ 3 (te zien als je bijvoorbeeld een bestand opent) zogeheten 'symbolic icons', monochrome pictogrammen. Persoonlijk vind ik die op veel plekken mooi staan, maar niet hier. Om deze reden heb ik een versie van het pakket gnome-icon-theme-symbolic gemaakt dat de in de zijbalk gebruikte pictogrammen weglaat, waardoor GTK terugvalt op de standaardpictogrammen. Het is dus enkel een pakket met pictogrammen, er worden geen programma's aangepast.

Omdat een plaatje meer zegt dan duizend intro's:

Bestanden openen, normaal:


Bestanden openen, na installatie pakket


Wat is het voordeel?
Deze ingreep zorgt ervoor dat GTK-dialoogvensters de door de gebruiker ingestelde pictogrammen gebruikt, waardoor ze beter integreren in andere omgevingen dan Gnome Shell. Te denken valt hierbij aan Cinnamon, LXDE, XFCE, MATE en in zekere mate ook Gnome Flashback/Classic en Unity.

Wat is het nadeel?
1) De locatiebalk van Nautilus wil per se een symbolic icon hebben. Hierdoor geeft de locatie geen pictogrammen weer bij o.a. de persoonlijke map, terwijl de zijbalk en het hoofdvenster het wel gewoon doen. Dit nadeel kun je eventueel ondervangen met een andere bestandsbeheerder - zelf gebruik ik Nemo (de door Webupd8 voor Unity aangepaste versie, een aanrader!). Dit nadeel speelt natuurlijk enkel op omgevingen die standaard Nautilus gebruiken.
2) De prullenbak, in sommige vensters zichtbaar, ziet er wat anders uit, omdat GTK+ het pictogram zwart kleurt.

In welke omgevingen werkt het?
In principe zou het in elke omgeving moeten werken, maar ik heb het niet in elke omgeving getest. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Downloaden
http://drpil.nl/org/download-unsymbolic.php
« Laatst bewerkt op: 2014/11/10, 15:15:20 door Gymnasiast »
NOBODY expects the Spanish Inquisition!