Ik heb dan toch gisteren avond ubuntu geïnstalleerd. Gewoon omdat ik eens nieuwsgierig was naar deze versie. Het installeren is goed gelukt denk ik, want hij start goed op. Wat mij wel na aantal minuten opviel, dat was dat hij ineens veel graphische problemen kreeg (gekleurde lijnen, blokken, ghosting, etc.), waarschijnlijk omdat ik de nvidia drivers voor mijn videokaart nog niet heb geïnstalleerd? Dan hoop ik echt dat dat het probleem oplost.
MAAR OMG! De knoppen van mijn game muis werken wel gewoon! PRACHTIG!

Dan ben ik echt blij dat ik ubuntu goed heb kunnen installeren, want nu wil ik toch graag naar ubuntu!

Wat ik mij wel afvroeg dat is, hoe groot dat mijn swap moet zijn. Ik heb 16 gig ram en regel is om deze partitie gelijk te maken als de geheugen en ietsje meer, dus ik gaf de swap partitie 16,3gig. Maar het is erg raar dat na installeren dat ik toch maar 15,22gb voor die swap partitie heb. Blijkbaar heeft ubuntu daar een andere berekening mee gemaakt, kan dit later problemen opleveren? Ik heb wel gelezen dat ssd geen swap hoeft te hebben als je geen hibernate gebruikt. Misschien moet ik hibernate dan maar uitschakelen?
Dan wil ik nog vragen of de lege partitie wel goed staat, hoort dit niet aan het einde van de ssd schijf te staan? Er werd namelijk aangeraden om 7% lege schijf ruimte over te houden voor een SSD. Dat heb ik
hier gelezen onder kopje "Reserveer ongeveer zeven procent voor overprovisioning".
Screenshot: