Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe check ik mijn corrupted SD card?  (gelezen 581 keer)

Offline John K

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hoe check ik mijn corrupted SD card?
« Gepost op: 2014/10/19, 12:59:33 »
Mijn SD card lijkt niet goed te werken bij $ dmesg | tail  krijg ik als output [90990.993190] FAT-fs (sdb1): Volume was not properly unmounted. Some data may be corrupt. Please run fsck.

Hoe laat ik fsck los op de SD card?

Groet John

Offline Nero

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Hoe check ik mijn corrupted SD card?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/19, 13:45:22 »
sudo fsck.vfat /dev/sd[b]x[/b]1Vervang de x door de desbetreffende drive letter, en eventueel de 1 door een ander partitienummer.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/19, 14:39:17 »
Bij fat, aan een windos pc aansluiten en scandisk uitvoeren, en via software eerst loskoppelen, dan pas eruit trekken.

Altijd eerst software matig ontkoppelen, dan pas verwijderen(eruit trekken).
Bij win 8 kan het ook nog zijn dat, bij gebruik making van de snelle booten van win 8, dan bij afsluiten de sd card niet op 0 gezet wordt(afgesloten), dan is de win 8 pc uit. Indien je deze sd card nu in linux of windows gebruikt, dan krijg je het probleem, dat je sd card niet goed afgesloten/losgetrokken is.

Offline John K

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/19, 21:30:13 »
Thx, ik ga het proberen, ik laat nog weten of het gelukt is.