Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Light-Locker bug in Xubuntu 14.04.1  (gelezen 721 keer)

Offline gusteman

  • Lid
(OPGELOST) Light-Locker bug in Xubuntu 14.04.1
« Gepost op: 2014/10/11, 01:15:05 »
Hallo iedereen,
ik heb eergisteren Xubuntu 14.04.1 geïnstalleerd (ik wacht telkens lang genoeg zodat de eerste kinderziekten verholpen zijn).
De screensaver echter is reeds van bij het begin gekend als vervelend (zie Launchpad bug # 1287255 en ook hier en hier op dit forum.
Naast de op die pagina's aangegeven problemen heb ik er het volgende bij: wanneer ik terug inlog met mijn wachtwoord staat mijn NumLock uit. Kan ik begrijpen, komt vaker voor. Wat ik niet begrijp is dat ik NumLock 2 keer moet aanklikken want met één tikje blijft hij uit staan.
Is dit dan ook een bug?

Zoals het nu werkt is het echt niet aangenaam, ik kan niet eens een kop koffie gaan drinken of ik moet weer inloggen. De instelmogelijkheden van Light-Locker (als ik bijvoorbeeld instel dat het scherm pas na 120 min inactiviteit mag zwart gaan blijft die het toch doen na vijf minuten) reageren niet op wat ik ingeef dus vroeg ik mij af: kan ik op een veilige manier Light-Locker verwijderen en vervangen door pakweg Xscreensaver?
En, last but not least, HOE dient dit te gebeuren? (newbie  :-[)

In afwachting van een oplossing blijf ik verder werken op Mint, geen gehannes of moderne snufjes, gewoon rechttoe-rechtaan, zoals een PC zou behoren te worden aangestuurd.
Maar toch jammer want ik wou Xubuntu nog eens een kans geven, was behoorlijk tevreden met de 12.04, maar vooral met de 10.04 (die ik trouwens nog altijd op een partitie heb staan).
« Laatst bewerkt op: 2014/10/11, 12:55:45 door gusteman »

Re: Light-Locker bug in Xubuntu 14.04.1
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/11, 09:56:31 »
Light-locker en light-locker-settings kan je eventueel verwijderen met synaptic.
Die moet je eerst installeren:
sudo apt-get install synaptic
En dan ook via synaptic de pakketjes xscreensaver, xscreensaver-data en xscreensaver-gl installeren.

Dan ben je van de light-locker af en heb je het oude screensaver programma terug.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Nero

  • Lid
Re: Light-Locker bug in Xubuntu 14.04.1
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/11, 10:06:31 »
Als je toch met de command line aan de slag moet kan je net zogoed onmiddelijk deze doen:
sudo apt-get purge light-locker*

Offline Tom

  • Lid
Re: Light-Locker bug in Xubuntu 14.04.1
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/11, 10:31:20 »
light-locker < die ligt er allang  af bij mij net als al die screensaver troep. (alles onnodig speelgoed).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline gusteman

  • Lid
Re: Light-Locker bug in Xubuntu 14.04.1
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/11, 12:52:16 »
Probleem opgelost dankzij de adequate en snelle steun van de forumleden.
Waarvoor mijn hartelijke dank.

@ Tom:
ik kan je standpunt begrijpen maar ik werk hier nog met een klassieke monitor met beeldbuis (die ook al zijn beste jaren achter de rug heeft) en verkies toch het risico van ingebrande beeldpunten te vermijden.

Nota: onderwerp gemarkeerd als: Opgelost  :D