Ik installeer in elk geval geen AV in Linux. Aan flauwekul en mallotigheid doe ik niet mee.
In de eerste plaats acht ik het onwaarschijnlijk dat ik ooit slachtoffer van internetbankierfraude zal worden. Maar mocht dat ooit toch gebeuren, dan pleur ik die onzinnige zooi wel alsnog eventjes op m'n Linuxbak. Vlak voordat ik de bank bel, om zinloze discussies met slechtgeïnformeerde sukkels van bankbedienden te vermijden. En daarna die treurige troep er snel weer af, uiteraard.
Het is niet relevant of je tijdens het telefoongesprek met de bank antivirussoftware op je computer hebt. Er kan gevraagd worden welke veiligheidsmaatregelen je voorafgaand aan en ten tijde van de fraude had genomen als je aangifte doet.
Nee toch. Je meent het.... Daar zou ik nou nooit op zijn gekomen.
Voor alle duidelijkheid: wat ik dan antwoord is mijn zaak. In elk geval niet iets, wat een slechtgeïnformeerde sukkel van een bankbediende aanleiding kan geven om mijn verzoek *op in de praktijk irrelevante gronden* te weigeren.
Sommige mensen moet je een beetje helpen om de *intrinsiek* juiste beslissing te nemen, en dat kan wel eens wat anders zijn dan de *formeel* juiste beslissing. De wet is er voor de mens, en de mens is er niet voor de wet.
Voor het overige deel ik de vrees van Vistaus: dit ontaardt weer eens in herhaling van zetten en gez**k. Was te verwachten.