Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Login en paswoord?  (gelezen 191 keer)

Login en paswoord?
« Gepost op: 2014/09/28, 21:01:25 »
Hallo,

Ik ben een nieuwe gebruiker van Ubuntu (vandaag pas gedownload) en als ik ubuntu gebruik als live-cd, kan ik uitloggen maar weet dan niet meer hoe ik moet inloggen; er wordt een login en paswoord gevraagd.

Welke zijn dit, moet ik dat zelf instellen?

Groetjes,
Dirk

Re: Login en paswoord?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/30, 06:31:19 »
Bedankt Femke!

Ik weet dat ik Ubuntu op die manier kan testen, maar ik kan uitloggen en dan niet meer inloggen, met de live-cd. Het is gewoon vreemd dat de live-cd een optie heeft waar je dan niet meer uitgeraakt.

Maar ik denk dat dat eigenlijk een optie is die ik beter niet kan gebruiken met de live-cd maar enkel als Ubuntu op de harde schijf geïnstalleerd is.

Offline BenMedia

• Lid
    • Ben-Media
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/30, 07:38:59 »
Waarom log je uit terwijl je aan het "uitproberen bent"   Start de pc opnieuw op via de live-cd en alles is bij het oude.
« Laatst bewerkt op: 2014/09/30, 07:40:44 door BenMedia »
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Nero

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/30, 08:17:25 »
Als je bij de live-cd uitlogt kan je wel weer inloggen.

In Lubuntu: user lubuntu passwword blanco laten. Zal in andere *buntu's wel hetzelfde zijn.

Offline Nero

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/30, 10:41:48 »
Als je een live cd opstart en je opent een terminal dan zie je de username in de prompt.

« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/30, 15:50:13 »
Als je bij de live-cd uitlogt kan je wel weer inloggen.

In Lubuntu: user lubuntu passwword blanco laten. Zal in andere *buntu's wel hetzelfde zijn.

Dit is het juiste antwoord; ik kan terug inloggen met de user ubuntu, geen paswoord.

Tja, de reden waarom ik dit probeerde? Geen idee, als de optie aanwezig is, wil ik hem testen.  :P

Ik vind Ubuntu trouwens geweldig, kan goed dienst doen als rescue-cd als windows crasht.

Bedankt allemaal!!

« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/30, 17:13:15 »