Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN verbinding met Windows 7 geeft zeer slecht beeld  (gelezen 337 keer)

Offline PIVA

• Lid
VPN verbinding met Windows 7 geeft zeer slecht beeld
« Gepost op: 2014/09/25, 08:47:55 »
Ik heb sinds kort een VPN verbinding vanuit thuis (Ubuntu 14.04) naar mijn PC op m'n werk. Daar draait Windows 7 op. Ik heb hier thuis echter heel slecht beeld, ik denk maar 16 kleuren. Hoe kan ik dit verhelpen? Kan ik dit ergens instellen?

Offline Buzzin

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: VPN verbinding met Windows 7 geeft zeer slecht beeld
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/25, 09:45:45 »
Een VPN (Virtual Private Network) heeft niets met kleuren te maken...  :o

Hoe maak je verbinding met de windows pc? Via rdp, vnc, teamviewer of iets anders?
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline PIVA

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/01, 08:49:14 »
Excuses voor m'n late reactie.
Ik maak verbinding via rdp.

Offline Buzzin

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/01, 13:02:51 »
Bij het opzetten van een rdp sessie kun je opgeven welke kleurendiepte je wilt hebben.
Het hangt er natuurlijk vanaf welk programma je hier voor gebruikt, ik heb zelf alleen ervaring met krdc, maar die is voornamelijk bedoeld voor KDE gebruikers.
Je krijgt dan bij het starten van een verbinding netjes de vraag hoe groot het scherm moet zijn en welke kleurdiepte etc.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer