Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ik dvd 's in region 1 omzetten naar region 2?  (gelezen 342 keer)

Offline Els Stevens

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Kan ik dvd 's in region 1 omzetten naar region 2?
« Gepost op: 2014/09/24, 07:47:57 »
Hallo,

ik wou graag weten of Ubuntu een programma heeft om dvd 's van region 1 om te zetten naar region 2. Want normaal gezien kunnen toestellen van hier geen dvd 's afspelen van region 1. Heeft iemand enig idee met welk programma dat zou gaan?

Alvast bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groeten,

Els

Offline Buzzin

• Lid
Re: Kan ik dvd 's in region 1 omzetten naar region 2?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/24, 07:58:13 »
Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
De dvd speler in je pc heeft ook een regio, dit is wel op te lossen, maar houd er rekening mee.
Verder moet je dan gewoon de DVD rippen en regio vrij maken (dus niet regio 2 maken).

Daarbij komt ook nog een keer dat een regio 1 niet de PAL standaard zal bevatten, maar NTSC.
Dus ook al is de regio aangepast, dan nog moet de speler en de TV wel om kunnen gaan met NTSC.
De meeste moderne tv's kunnen dat overigens wel.

Ik moet eerlijk zeggen dat het al zo lang geleden is dat ik het heb moeten doen dat ik ben vergeten welke tool ik gebruikte  :-[
K9copy is handig om een dvd te rippen en te reduceren zodat deze op een normale brandbare dvd past (dvd5) maar volgens mij kun je ook rippen zodat het op een dubbellaags dvd past (dvd9)
Of K3b het kan weet ik niet. Deze kan wel een rip maken, maar of hij ook de regio aanpast weet ik niet.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
Re: Kan ik dvd 's in region 1 omzetten naar region 2?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/24, 11:34:23 »
dvd::rip is ook fijn, maakt er gewoon een regio-vrije mpeg-video van