Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu installatie in vmware, pc proberen te booten >grub 21 error  (gelezen 485 keer)

Simon

• Gast
Hallo,

Mijn vader heeft gisteren in vmware ubuntu 6.06 geinstalleerd en dan de ubuntu geupdate. Toen hij vandaag zijn pc probeerde op te zetten kreeg hij:

loading grub 1.5

grub loading, please wait...
error 21

Ik snap persoonlijk niet hoe dit is gebeurd want tenzij ik mij vergis is grub een boot manager. En ubuntu was in vmware geinstalleerd.
Ik weet wel dat er wat over te vinden is, maar ik kon niet direct iets vinden over dit probleem in combinatie met een installatie in vmware.

Weet iemand hiervoor een oplossing, eventueel om grub & ubuntu te verwijderen zo zijn windows normaal kan booten?

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
  • Steunpunt: Nee
Ubuntu installatie in vmware, pc proberen te booten >grub 21 error
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/24, 10:33:03 »
Grub is inderdaad een bootmanager. Normaal zal een vmware machine in een apart virtuele disk komen en is er iets mis gegaan als je nu grub ziet bij het opstarten van je pc.
Je kan een vmware machine wel de fysieke schijven laten gebruiken maar ik neem aan dat dit niet jullie bedoeling is.

Op https://wiki.ubuntu.com/NlProblemenMetWindows staat onderaan iets over het verwijderen van grub.

Simon

• Gast
Ubuntu installatie in vmware, pc proberen te booten >grub 21 error
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/24, 10:53:19 »
Bedankt voor de hulp, dat heeft gewerkt.