Beste mensen,
als eerste, ik ben Dennis uit Eindhoven. Ben vrij nieuw in het gebruik van Linux. Maar het gaat mij aardig af.
Ik heb voor een vriend 2 pc's bij mij thuis opgebouwd, met mijn monitor (dvi) en toetsenbord en muis. Geen enkel probleem tijdens de installatie enzo.
Nu plaats ik deze pc's bij die vriend van mij, en sluit alles aan. En ik zet deze netjes aan. Start gewoon op, tot xubuntu opgestart is, blijft het bureaublad gewoon zwart, wel met een taakbalk. en het pop up van de netwerkverbinding komt ook te voorschijn. Zodra dat weg is blijft daar een grijs vlak achter. dat gebeurt ook als ik iets anders open, tot alles grijs is en zo blijft. Ik kan dus geen gebruik van het bureaublad.
Hij heeft een Samsung 15" scherm met een vga aansluiting. de resultie van het scherm is gewoon 1024x768.
Wat kan ik doen buiten om een nieuw scherm aan te schaffen. Ik kan wel gewoon alles starten via de taakbalk. Maar zoals je wel begrijpt, een leuke foto en de makkelijke pictogrammen zijn wel handig.
Ik hoop dat ik snel een antwoord kan krijgen op dit probleem ivm dat ik nu hier bij hem ben. Mijn alle begrip als er niet meteen een antwoord bestaat voor dit probleem.
Met vriendelijke groet
Dennis Louwers