Hallo, ja je bestand is ontvangen, gedecodeerd, uitgepakt en via een terminaltoverspreuk heb ik een twintigtal foto's handmatig weten te herstellen.
Om een script te maken dat dit herstelproces volledig voor je automatiseert, heb ik de hulp nodig van een van de script-ridders op dit forum.
Situatie is als volgt. De OP heeft me een bestand gestuurd met de volgende naam: duplicity-full.20140820T210216Z.vol11.difftar.gpg
Dan doe ik
gpg duplicity-full.20140820T210216Z.vol11.difftar.gpg
dat vraagt om een wachtwoord dat de OP me gaf, bestand wordt vervolgens uitgepakt naar een met de extensie diftarr.
Vervolgens doe ik
tar xvf duplicity-full.20140820T210216Z.vol11.difftar
.
Hiermee wordt een map multivol_snapshot aangemaakt, dat de volgende submappen heeft:
home/herbert/Afbeeldingen/IMAG0100.jpg + IMAG0101.jpg + IMAG0102.jpg etc.
Let op dat die IMAG-dingen mappen zijn, geen jpg's.
Die mappen hebben elk weer een stel bestanden in zich, die simpelweg 1, 2, 3 etc. heten. Dat zijn delen van foto's die moeten worden samengevoegd.
Op deze site
http://sashikasuren.blogspot.fr/2013/01/duplicity-backup-restore-process.htmlkwam ik het volgende commando tegen
find multivol_snapshot/ -type f -printf '%h\0' | \
sort -uz | \
xargs -0 -n 1 sh -c 'cd "$1" ; cat $(ls | sort -n) > content' spacer
Dit maakt in elke folder een bestand
content aan; als ik dit hernoem naar content.jpg, wordt deze gewoon geopend.
Drie vragen hierover, om het Herbert zo makkelijk mogelijk te maken.
1. Weet iemand hoe de naam 'content' hierboven is te veranderen in de naam van de map? Dus ipv. content direct IMAG0100.jpg.
2. Hoe kun je deze jpg's in al die submapjes in één keer naar een nieuwe doelmap kopiëren?
3. Herbert heeft 110G aan te herstellen data in de aanbieding, allemaal verspreid over bestanden 'met rare namen'. Weet iemand hoe dat hele archief in één keer / met één opdracht is te herstellen?