Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution verstuurt geen mail  (gelezen 130 keer)

Offline kbra

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
evolution verstuurt geen mail
« Gepost op: 2014/08/09, 12:04:25 »
Dag,
Een cleane  14.04 installatie gedaan en een backup terug gezet van Evolution.
Nu kan ik geen mails versturen, wel ontvangen.

Wat ik vreemd vind is dat ik nergens een wachtwoord kan ingeven voor de SMTP server.
Contact opgenomen met xs4all om de juiste instellingen te controleren.
Alleen het poortnummer moest anders (465) en versleutelingsmethode moest SSL zijn.
De keuze die ik heb bij email accounts is voor zover het SSL betreft is:  SSL op een voor een bepaald doel aangepaste poort

Wat ik ook probeer, mail wordt niet verstuurd en er wordt niet om een wachtwoord gevraagd.

Overzicht instellingen:

 

Offline Nollie

  • Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: evolution verstuurt geen mail
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/09, 13:53:22 »
Ik heb net de poort aangepast van 25 naar 465. Verder niks. Versturen lukt mij nu wel. Met versleutelen gaat het weer fout.
Was een langdurig probleem. Bedankt !
Ubuntu 17.10 en 18.04 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
  • Steunpunt: Nee
Re: evolution verstuurt geen mail
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/09, 15:10:03 »
Probeer het eens zonder sleutelbeveiliging. Bij mij staat die op "geen"
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline kbra

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: evolution verstuurt geen mail
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/11, 12:11:38 »
Ik kwam er achter dat bij het maken van een nieuw bericht er standaard in het vak "Van" stond: naam ,naam@localhost" met daarachter een pijltje naar beneden met keuze mogelijkheden.
Daar glad overheen gekeken; vroeger stond dat er niet, of stond het altijd goed.
Ik heb nu bij Voorkeuren / e-mail account naam@localhost uitgeschakeld.
Kan niet vinden of ik deze keuze toch kan inschakelen (waar is het eventueel voor nodig?) maar dat er bij het versturen de juiste account (als default) staat.

probleem is in ieder geval opgelost.