Knip..
Dat er alleen bij mijn computer steeds wat terugkerende problemen zijn, zou natuurlijk onder windows ook kunnen, maar het was vier jaar lang niet zo 
Het zou ook zo kunnen zijn dat je onder windows nix merkte omdat die functie net niet werd aangesproken in windows, en dat Linux wel die functie aanspreekt waardoor je het wel merkt.
Aangezien het enige wat veranderd is het OS is, moet het voor mij daar aan liggen, vooral omdat de problemen met alle versies die ik getest heb voorkomen.
Dat maakt Linux niet slecht maar toont hooguit aan dat Linux en ATI een slechte combi zijn.
Ik denk dat je ATI en linux idd onder een moeilijk huwelijk kan zien, echter dit is de afgelopen jaren toch wel iets verbeterd...
>>> Hierbij moet ik aantekenen dat ik absoluut een tegenstander ben van ATI ook onder windows....

<<<<
Ik moet ook opmerken dat ik in het verleden altijd veel moeite heb gehad om bij ATI een geschikt moederbord te vinden.
Het was altijd een crime om zowel goed samenwerkende chipsets alswel goede bijgeleverde drivers door de fabrikant te vinden...
Daarnaast was Nvidia en Intel altijd een verademing om een correct hardware setje met diverse moederborden samen te stellen.
Let op he, ook dan was er nog wel een een combi die gewoon niet goed en stabiel te krijgen was, ook al beweerde de fabrikanten gouden bergen.
Wat ik met dit verhaal wil zeggen is dus, dat je enorm voorzichtig moet zijn en blijven met samenstellen van hardware...
En als je een setje hebt wat niet goed wil samenwerken dan krijg je ook met het beste OS de boel niet goed draaiend....
Nu heb jij je enorm aangepast en ook je OS aangepast maar helemaal aan het eind van de rit zal je nooit een goede stabiele computer hebben.....