Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan iemand mij helpen met vinden van een Rich-Text-Editor voor wiki-pagina's?  (gelezen 313 keer)

Offline bart85

  • Lid
Voor het bewerken van Wikipedia en Wikibooks pagina's zoek ik een Editor. De bedoeling is deze bewerken in een WYSIWYG-Editor. Ik wil van zo'n Editor gebruik maken, zodat ik geen WikiMedia syntax hoef te leren.
Eerst had ik een Wikimedia extension gevonden en wel Visual Editor. Deze extensions werken bij mij niet. Blijkt dat die voor servers bedoeld zijn.
Heeft iemand een idee om dit op te lossen?
« Laatst bewerkt op: 2014/07/11, 13:41:46 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Frederik

  • Gast
Kun je je vraag iets toelichten?
Als ik inlog op de Wikipedia om iets toe te voegen of aan te passen aan een artikel kom ik in de online editor van de Wikipedia terecht en begrijp ik niet zo goed wat je nu met een externe editor wil, als die er al is (?)

Offline bart85

  • Lid
In de code voor het bewerken van Wiki-pagina's komen allerlei tekens voor, tekens als [ ] {} | ' " (dit voor de opmaak) en verder nog HTML-achtige code. Ik zou graag de pagina willen bewerken, waar de te bewerken tekst word weergeven zoals hij eruit komt te zien. Dat is voor mij overzichtelijk werken.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.