Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fout bij updaten van GRUB  (gelezen 123 keer)

Offline yJi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Fout bij updaten van GRUB
« Gepost op: 2014/07/05, 13:11:18 »
yji@yji-Joybook-R31 ~ $ sudo update-grub
/usr/sbin/grub-mkconfig: 35: /etc/default/grub: Syntax error: EOF in backquote substitution

Deze fout krijg ik na het updaten van mijn GRUB.
Wat betekent dat eigenlijk en hoe verander ik dat?
Het Licht aan het einde van de tunnel hoeft nooit uit hoor, 't is immers oneindig ;)
Desktop+125 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander , Brother MFC-J5910DW

Offline yJi

• Lid
Re: Fout bij updaten van GRUB
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/05, 17:41:46 »
Wat heb je gedaan aangezien je grub hebt willen updaten?

Ja dat klopt! Omdat na het herstarten dan het systeem lijkt te hangen. Zoals ook beschreven door Pjotr.
Dan blijft me maar één ding over om dan de powerknop in te drukken. Met deze wijziging in de GRUB wilde ik deze storing oplossen.
Het Licht aan het einde van de tunnel hoeft nooit uit hoor, 't is immers oneindig ;)
Desktop+125 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander , Brother MFC-J5910DW

Offline yJi

• Lid
Re: Fout bij updaten van GRUB
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/09, 19:29:18 »
Eh....wat heb je gedaan VOORDAT je de sudo update grub heb gedaan?
Dus welke verwijzingen  of veranderingen heb je gedaan?

(misschien was het beter geweest om door te gaan in die topic waar je over praat, nu weten wij de helft niet waarom je dit moest doen)

Heb zelf geen veranderingen toegepast, dit is een foutje in de GRUB die ik wilde oplossen met hetgeen @Pjotr
daarover te melden heeft in: Handige tips voor beginners en gevorderden met Linux