Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kaart lezer op RaspberryPi.  (gelezen 936 keer)

Kaart lezer op RaspberryPi.
« Gepost op: 2014/06/26, 18:34:48 »
Ik wil voor iemand een kaart-server applicatie overzetten van een Ubuntu(9.10) server naar een RaspberryPi(Raspbian).
Op de Ubuntu server is de file "newcs-1.62-i386-Ubuntu-Debian.deb" geinstalleerd.

Als ik die file wil installeren op de RP, krijg ik:

pi@raspberrypi ~ $ sudo dpkg -i newcs-1.62-i386-Ubuntu-Debian.deb
dpkg: error processing newcs-1.62-i386-Ubuntu-Debian.deb (--install):
 package architecture (i386) does not match system (armhf)
Errors were encountered while processing:
 newcs-1.62-i386-Ubuntu-Debian.deb
pi@raspberrypi ~ $

Wat betekent de foutmelding:  package archtitecture (i386) does not match system (armhf)  ?  Verkeerde  processor?
𝕸𝖎𝖘𝖈𝖊𝖗𝖊 𝖚𝖙𝖎𝖑𝖊 𝖉𝖚𝖑𝖈𝖎. (Ter leering ende vermaeck)
𝕹𝖎𝖑 𝖛𝖔𝖑𝖊𝖓𝖙𝖎𝖇𝖚𝖘 𝖆𝖗𝖉𝖚𝖚𝖒. (Niets is moeilijk voor hen die willen)
https://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  24.04 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & TELLO drone (voor AI)

Offline Gamer

• Lid
Re: Kaart lezer op RaspberryPi.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/26, 21:49:35 »
Wat betekent de foutmelding:  package archtitecture (i386) does not match system (armhf)  ?  Verkeerde  processor?

Dat klopt.
Een Raspberry Pi is een ARM based computer.  En het software paket wat je probeert te installeren is voor een i386 based computer.