Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kaart lezer op RaspberryPi.  (gelezen 227 keer)

Offline henkoegema

• Lid
    • PA2HO
  • Steunpunt: Nee
Kaart lezer op RaspberryPi.
« Gepost op: 2014/06/26, 18:34:48 »
Ik wil voor iemand een kaart-server applicatie overzetten van een Ubuntu(9.10) server naar een RaspberryPi(Raspbian).
Op de Ubuntu server is de file "newcs-1.62-i386-Ubuntu-Debian.deb" geinstalleerd.

Als ik die file wil installeren op de RP, krijg ik:

pi@raspberrypi ~ $ sudo dpkg -i newcs-1.62-i386-Ubuntu-Debian.deb
dpkg: error processing newcs-1.62-i386-Ubuntu-Debian.deb (--install):
 package architecture (i386) does not match system (armhf)
Errors were encountered while processing:
 newcs-1.62-i386-Ubuntu-Debian.deb
pi@raspberrypi ~ $

Wat betekent de foutmelding:  package archtitecture (i386) does not match system (armhf)  ?  Verkeerde  processor?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://www.henk.oegema.com
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu 18.04.  Radio Amateur callsign: PA2HO Interesses: Raspberry Pi & Arduino

Offline Gamer

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Kaart lezer op RaspberryPi.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/26, 21:49:35 »
Wat betekent de foutmelding:  package archtitecture (i386) does not match system (armhf)  ?  Verkeerde  processor?

Dat klopt.
Een Raspberry Pi is een ARM based computer.  En het software paket wat je probeert te installeren is voor een i386 based computer.