Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden delen via netwerk Ubuntu ziet Windows 7 Starter niet.  (gelezen 394 keer)

Offline jos34

• Lid
Ik kan al wel de via Samba gedeelde mappen in Windows 7 Starter zien, maar niet niet de onder W7 gedeelde bestanden.
Bij W7 vind ik dit:

Heeft het hier soms mee te maken, kan ik in deze W7 editie wel bestanden delen met Ubuntu en zoja hoe? Of moet ik gewoon een andere editie van W7 installeren?
Mag ook met andere software zolang het maar gratis is.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/25, 15:24:17 door jos34 »

Offline Buzzin

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Bestanden delen via netwerk Ubuntu ziet Windows 7 Starter niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/25, 17:05:09 »
Ja, het heeft te maken met die speciale HomeGroup. Ik weet alleen niet of je in Starter Edition dezelfde opties hebt als in de rest van de versies.
Je kunt overigens altijd filezilla server installeren, dan kun je via ftp bij je windows machine....maar dat is niet net zo handig.
Verdere programma's om het te regelen (via NFS/CIFS/SMB) ken ik zelf niet omdat ik weinig met Windows werk.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline Sjengstah

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Bestanden delen via netwerk Ubuntu ziet Windows 7 Starter niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/27, 20:46:08 »
Het klopt dat inderdaad windows 7 starter op sharing en netwerk beperkt is tegenover de pro of ultimate machine