Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LibreOffice kan geen .docx openen (OPGELOST)  (gelezen 2276 keer)

LibreOffice kan geen .docx openen (OPGELOST)
« Gepost op: 2014/06/24, 11:34:28 »
Ik krijg af en toe een bestand toegezonden  in het .docx format maar kan er (ogenschijnlijk) niets mee beginnen omdat ik het niet geopend krijg.  >:(
Kan ik bijvoorbeeld iets aan mijn LibreOffice 3.5.7.2 toevoegen zodat het wel geopend kan worden? Of, kan ik het met een ander progje openen?
« Laatst bewerkt op: 2014/06/24, 15:18:46 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/24, 11:41:18 »
De ondersteuning voor docx is in recente versies sterk verbeterd. Je zou kunnen de softwarebron van LibreOffice toevoegen, zodat je van daar uit de laatste versies uitgerold krijgt.

Om de PPA van de huidige stabiele 4.2 serie toe te voegen, open een terminal en (kopieer en plak):
sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/libreoffice-4-2
sudo apt-get update

Hierbij zal je huidige installatie opgewaardeerd worden tot LibreOffice 4.2. Dit repo is zeer betrouwbaar, en bevat ten vroegste release candidates, d.w.z., versies die ei zo na klaar zijn voor het grote publiek (tot gisteren was de officiële LibreOffice versie in Ubuntu 14.04 ook not een RC versie).

Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/24, 13:46:27 »
Fijn dat je mij helpt  8-)

Heb de Terminalopdrachten gedaan maar de LO-versie blijft dezelfde als ik hierboven heb aangegeven.
Ook leest hij nog steeds geen .docx documenten.
Doe ik iets verkeerd?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/24, 13:50:11 »
Ja, je moet nog één laatste stap uitvoeren die vanadium vergeten is:

sudo apt-get dist-upgrade

:)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/24, 14:13:08 »
Ook leest hij nog steeds geen .docx documenten.
Doe ik iets verkeerd?
Toch is het raar. Ja, die 4.x-versie is zoals hierboven ook wordt gezegd veel beter wat betreft docx, maar dat wil niet zeggen dat 3.x het helemaal niet doet. Mss dat er iets met de bestanden zelf mis is? Maar probeer eerst maar eens die 4.x-versie.....

Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/24, 14:47:06 »
Ook leest hij nog steeds geen .docx documenten.
Doe ik iets verkeerd?
Toch is het raar. Ja, die 4.x-versie is zoals hierboven ook wordt gezegd veel beter wat betreft docx, maar dat wil niet zeggen dat 3.x het helemaal niet doet. Mss dat er iets met de bestanden zelf mis is? Maar probeer eerst maar eens die 4.x-versie.....

Of de bestanden gebruiken een functie van docx die pas sinds 4.x ondersteund wordt?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/24, 14:48:44 »
Ook leest hij nog steeds geen .docx documenten.
Doe ik iets verkeerd?
Toch is het raar. Ja, die 4.x-versie is zoals hierboven ook wordt gezegd veel beter wat betreft docx, maar dat wil niet zeggen dat 3.x het helemaal niet doet. Mss dat er iets met de bestanden zelf mis is? Maar probeer eerst maar eens die 4.x-versie.....
Of de bestanden gebruiken een functie van docx die pas sinds 4.x ondersteund wordt?
Daar dacht ik ook aan, maar in dat geval wordt die functie gewoon overgeslagen (werkt net als html) en zal het bestand wel openen.

Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/24, 14:52:37 »
Dan heb jij kennelijk andere ervaring met docx in LO dan ik heb (hoewel ik het al een hele tijd niet meer gebruikt heb nu, maar t/m versie 4.1 nog wel)... Enfin, laten we de TS even afwachten, kijken of hij het met 4.x wel open krijgt :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #8 Gepost op: 2014/06/24, 15:17:40 »
Ook leest hij nog steeds geen .docx documenten.
Doe ik iets verkeerd?
Toch is het raar. Ja, die 4.x-versie is zoals hierboven ook wordt gezegd veel beter wat betreft docx, maar dat wil niet zeggen dat 3.x het helemaal niet doet. Mss dat er iets met de bestanden zelf mis is? Maar probeer eerst maar eens die 4.x-versie.....
Nee hoor, ik had er ook last van.
En met mij meer mensen.
Zover dat je zelfs het document niet geopend kan krijgen? Want dat is voor mij heel iets anders dan een verminkt document.
(zelf heb ik altijd alle docx-bestanden kunnen openen (onbeschadigd), maar dat zegt nog niks....)

Re: LibreOffice kan geen .docx openen
« Reactie #9 Gepost op: 2014/06/24, 15:18:26 »
Ja, je moet nog één laatste stap uitvoeren die vanadium vergeten is:

sudo apt-get dist-upgrade

:)

WOW! kleine opdrachtregel... heel veel te verwerken... en... WERKT!!!

Dank jullie voor de fijne ondersteuning, Top!  =D
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: LibreOffice kan geen .docx openen (OPGELOST)
« Reactie #10 Gepost op: 2014/06/24, 15:35:41 »
Dank voor de tip Femke. Ik heb gelukkig weinig te vragen omdat Xubuntu nog steeds lekker gaat, dus vandaar dat ik het nog niet wist.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: LibreOffice kan geen .docx openen (OPGELOST)
« Reactie #11 Gepost op: 2014/06/24, 16:01:52 »
@Markba, in derdaad, kon hem niet eens openen.
OK, weet ik dat ook weer. Ik had al de gewoonte om altijd de ppa van LO te gebruiken (zodat ik hoe dan ook de 4.x-versie heb), dus dat is mss de reden dat ik er nooit last van heb gehad (van die niet te openen bestanden). En dit bewijst maar nog meer dat 4.x een veeeeeeel betere versie is (zeker wat betreft docx) dan 3.x. Fijn dat het opgelost is voor de TS.