Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vreemd voorval bij verplaatsen map  (gelezen 395 keer)

Offline dendikke

  • Lid
vreemd voorval bij verplaatsen map
« Gepost op: 2014/06/12, 11:03:23 »
Ik verplaatste een volledige map met copy en paste van mijn linux harde schijf naar de map documenten van de windows harde schijf.
Normaal werkt dat feilloos, maar nu na het opstarten van windows waar ik die gedownloade map nodig had, stond ze inderdaad in documenten maar bleek niet bereikbaar. Er stond, deze map is niet bereikbaar of staat op een locatie die niet bestaat (of zoiets ongeveer).
Dan terug via ubuntu de map gekopierd in een andere map in ubuntu om ze niet kwijt te zijn, en dan de originele geknipt en geplakt in win met hetzelfde resultaat.
Ik snapte er niks van omdat ik dat al talloze malen gedaan heb zonder enig probleem.
Ik heb ze dan geopend en alles wat in de map zat gekopierd en dan geplakt in een map die leeg was in windows en dan kon ik alles wel openen.
Vreemd toch? of doe ik iets niet goed?
Het probleem is dus wel opgelost maar ik zou graag weten hoe dat kan. :(

Offline Kees3

  • Lid
Re: vreemd voorval bij verplaatsen map
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/12, 13:46:54 »
Staat er misschien een symbool/leesteken in de naam van de map, die in windows niet is toegestaan?

Offline dendikke

  • Lid
Re: vreemd voorval bij verplaatsen map
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/12, 21:27:10 »
Niet dat ik weet,    .AIO.26mei.  staat er achteraan en ik dacht dat punten toch geen probleem waren?

Offline jolo

  • Lid
Re: vreemd voorval bij verplaatsen map
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/13, 16:33:44 »
.AIO.26mei.  staat er achteraan en ik dacht dat punten toch geen probleem waren?
  Je kunt beter geen punt aan het einde van een map naam gebruiken, voor Windows. Zie daarover deze hyperlink Naming Files, Paths, and Namespaces. Ik doel hierbij op deze quote
Citaat
Do not end a file or directory name with a space or a period. Although the underlying file system may support such names, the Windows shell and user interface does not. However, it is acceptable to specify a period as the first character of a name. For example, ".temp".

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline dendikke

  • Lid
Re: vreemd voorval bij verplaatsen map
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/13, 21:10:55 »
Oké bedankt, dat zal het wel zijn dan.
Weeral wat slimmer (voor zo ver dat mogelijk is toch  ^-^)