Ik heb zelf ook nog nooit een schijf gemount, maar er is best veel te vinden (ook hier op het forum)
Het best is om het bestandssysteem Fat32 te maken, tenzij je bestanden groter als 4GB wil. De NTFS-driver is nog steeds in beta.
[offtopic]
Heeft er iemand zin om een NLmount wiki te maken, er zijn veel ubuntu'er die dit niet gemakkelijk vinden
[/offtopic]
bedankt

oh en ik werk veel met bestanden groter dan 4 GB daarom is dit ook juist een lastige vraag

moet veel virtuele PCtjes hebben en die zijn vaak rond de 8 GB..
en Fat32 vin dat niet zo tof

is er niet een Fat64 ofzo?

en mounten is idd niet egt makkelijk.. snap ook niet waarom dit nu niet automatisch gebeurt en met mijn andere externe harddisk wel..
320 gb dan kan je ook partities op die schijf gaan maken bv een ext3 een ntfs en een fat32
ik ben geen grote fan van verschillende partities op me externe harddisk..
dit omdat onze oh zo geweldige school windows zo fantastisch configureerd dat het automatisch afspeelt.. elke partitie apart
en dan komt die dus 5x ouwehoere over wat k er nou mee wil
nou is windows wel zo geweldig dat het ext blokt maar dan krijg ik het iig nog wel 2x en vind 1x al zo ongelofelijk vervelend

en is een beetje dubbelop aangezien het toch allemaal school spul is en als k dan ff thuis iets moet doen eerst kopiere en dan tijdelijk weer terug zetten naar die Fat32 =/