Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Map spoorloos  (gelezen 252 keer)

Map spoorloos
« Gepost op: 2014/05/24, 10:12:40 »
Hallo,  als je in Windows per ongeluk iets te vlug verwijderde uit de prullenbak, kon je vaak nog iets terug halen met een progje. b.v.  Recuva.    In dit geval een map uit Persoonlijke map, bestaat zoiets ook in Ubuntu  12.04.  of is weg is weg  ??    Ben benieuwd.   Vr.  gr.    Oldtimer.   :|
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Map spoorloos
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/24, 10:17:28 »
Het bestandssysteem dat door Ubuntu gebruikt wordt, maakt het moeilijk om vlug nog iets wat gewist is terug te kunnen halen. Er bestaat een programmaatje extundelete hiervoor. Hoe dat gebruikt wordt, vind je hier.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Map spoorloos
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/24, 18:34:06 »
Dit kan toch ook met Photorec? Mocht je dit willen gebruiken Oldtimer, dan installeer je via Synaptic Pakketbeheer het programma Testdisk, daarmee heb je tegelijkertijd Photorec geïnstalleerd.

Re: Map spoorloos
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/25, 12:12:59 »
Vanadium en Mikkel,  met het schaamrood op de kaken moet ik toch nog  reageren over de verdwenen map uit de Persoonlijke map.    Het was een speciale map  ( uiteraard over Puchs )  en het schoot mij opeens te binnen dat ik hem nog niet had gebackupt naar mijn Externe schijf.  Snel die PC aan en jawel , weg, later bleek dat een huisgenote de map op een stickie had meegenomen naar een kennis, maar dit per ongeluk zonder te kopieeren, dus met knippen en plakken,  TJA    !!!    Hij staat nu weer op twee plaatsen geparkeerd, toch bedankt voor de reacties, ze staan opgeslagen in mijn  HELP - ARCHIEF,  bedankt.    Vr.  gr.  Oldtimer. =D
Op een Puch, komt de tijd Terug.