Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitpakken ZIP-file werkt niet  (gelezen 277 keer)

Offline ajjp

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Uitpakken ZIP-file werkt niet
« Gepost op: 2014/05/12, 22:26:34 »
Het lukt me niet om ZIP-files in Xubuntu 12.04 uit te pakken. Hetzelfde geldt voor RAR-files.
Bij de ZIP-file selecteren en  "hier uitpakken"  of "uitpakken naar" aanklikken, komt de mededeling "Uitpakken is mislukt, geen geschikte archief beheerder gevonden". Geïnstalleerd is Unzip 6.0-4ubuntu2. Verwijderen en opnieuw installeren -ook via Synaptic- bood geen oplossing.
Ik had dus toch een Windows-computer nodig, die geen enkel probleem met de bedoelde files had. Dat zou toch niet nodig hoeven zijn ... ?

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
Re: Uitpakken ZIP-file werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/12, 22:32:18 »
Installeer ubuntu-restricted-extras via Synaptic en dan kun je alles uitpakken :)

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/13, 10:47:52 »
Beste Vistaus,
Bedankt voor je meedenken. Helaas, jouw advies brengt geen verandering. Xubuntu restricted extras was al geïnstalleerd. Voor de zekerheid heb ik ook Ubuntu R E geïnstalleerd, maar de foutmelding blijft dezelfde.

Offline ajjp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/23, 11:50:55 »
Probleem opgelost nu ik Xubuntu 14.04 heb geïnstalleerd.