Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] crash na installatie op 14.04  (gelezen 485 keer)

[opgelost] crash na installatie op 14.04
« Gepost op: 2014/04/29, 19:10:48 »
Dag ubunteros,

Vandaag dacht ik ff een upgrade (nieuwe installatie) te doen naar 14.04 op de emachines computer van mijn schoonvader. Ding draaide altijd perfect op Ubuntu en is zelfs nieuw verkocht met Ubuntu er op. Maar voor het eerst gaat de nieuwe versie niet draaien. installatie draait prima start braaf opnieuw op, inloggen gaat en dan full blown crash.... ik vermoed van de videokaart. NVDIA.. welk type kan ik nu niet nazoeken. 13.10, 13.04 en 12.10 draaien prima. Het ding is dus niet kapot.  Helaas kan ik er geen andere videokaart inzetten. Heeft geen pci of andere slots.

Is dit bekend. Ik las iets over sis videokaarten?? Maar dit is gewoon een nvdia... kan ook niks anders installeren na inlog omdat ik direct na inlog een grote soep van strepen krijg.  Gaat om een AMD 64 bit systeem met 2 GB ram en voldoende HD ruimte.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/29, 20:27:42 door weiland »
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: crash na installatie op 14.04
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/29, 19:16:26 »
Probeer het eens als volgt:
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Geen-beeld
Eerst punt 1.2 en eventueel daarna 1.3.

Na succesvolle opstart meteen even het niet-vrije stuurprogramma installeren voor Nvidia. Daarna normale herstart.

Offline jan11000

  • Lid
Re: crash na installatie op 14.04
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/29, 19:27:13 »
Probeer eens,
Start de pc, ga naar grub(linker shift indrukken tijdens booten),
kies herstel mode(recovery ),
kies normaal door starten,
soms werkt de pc nu wel.
Dan zou ik de video driver opnieuw installeren, en proberen of het werkt.

Ik heb bij een pc van mij een nvidia videokaart.
Pc geupdate naar 14.04.
Bij hardware drivers koos ik de verkeerde driver, daarna starte de pc niet meer op.
Opnieuw geinstalleerd en de oude driver gepakt, toen was alles OK.
Start met de livecd op, installeer hardware lister, dan kun je zien welke videokaart je hebt.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/29, 19:30:08 door jan11000 »

Re: crash na installatie op 14.04
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/29, 19:38:45 »
He Pjotr,

Je bent ook wel een echte Ubuntu prof man.... jeetje wat jij toch veel ! punt 1.2 werkte niet. de tekst waar het naar verwijst stond er niet in. Punt 1.3 werkte wel! Hij draait weer als een tierelier! Bedankt, mede namens 77 jarige ubuntu schoonpa!
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum