Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu partitie resizen  (gelezen 207 keer)

Offline frankje

• Lid
  • Steunpunt: Nee
ubuntu partitie resizen
« Gepost op: 2014/04/27, 12:36:40 »
Hallo, ik heb mijn laptop met Ubuntu 14.04 en Windows 8 dualboot geinstalleerd, maar ik wil van windows af, echter ik weet niet hoe je de windows partitie moet wissen/resizen...

bij voorbaat dank, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Re: ubuntu partitie resizen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/27, 12:41:23 »
Gewoon formatteren met GParted *vanaf de Ubuntu-DVD*. Gebruik de Windowspartities daarna als opslag; ga niet de Ubuntupartitie vergroten (complicaties). Tot slot in Ubuntu: sudo update-grub

Offline frankje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/27, 13:02:33 »
ok, het is me gelukt om de windows partitie te formatteren en deze DATA te noemen, maar na sudo updat-grub is bij het opstarten nog steeds windows verkiesbaar...

dank, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline BenMedia

• Lid
    • Ben-Media
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/27, 15:45:33 »
ok, het is me gelukt om de windows partitie te formatteren en deze DATA te noemen, maar na sudo updat-grub is bij het opstarten nog steeds windows verkiesbaar...

dank, Frank

Waarschijnlijk heb je de D schijf/partitie gewist en niet de C schijf/partitie.  Kun je de nieuwe "data"partitie wel zien onder lokaties?
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's