Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wil Ubuntu verwijderen, maar GRUB pakt windows bootable CD niet  (gelezen 467 keer)

Offline erm

  • Lid
    • Ermmedia
Hallo Allen,

Ik wou eens kijken hoe ubuntu 14.x was. Zelf heb ik hiervoor mijn laptops geformatteerd een aangepast aan het linux bestands indeling.
Nu wil ik weer windows 8.0 op mijn laptop terugzetten.  Ik krijg de boot CD niet opgestart. Ook niet met windows xp, of windows 7. In mijn bios, staat er iets van EFI hierdoor kan ik de sequence niet aanpassen.

Zelf heb ik al het e.a. opgezocht en kwam uit op boot repair. Hier heb ik een scan mee gemaakt en het e.a gefixt, maar toch krijg ik Windows niet terug op mijn laptop.
http://paste.ubuntu.com/7339345/

Heeft iemand een idee hoe ik Windows weer terugkrijg op mijn laptop?

Bedankt.

Re: Wil Ubuntu verwijderen, maar GRUB pakt windows bootable CD niet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/26, 23:19:49 »
Als ik het goed begrijp klopt het dat er geen Windows meer geïnstalleerd is. Ik kom in je bijgevoegde boot repair file ook geen Windows partities tegen.
Op dat punt gaan zaken als boot repair niet werken. Je hebt Windows toch echt vanaf de cd of dvd te installeren.

Hoe had je Ubuntu geïnstalleerd? Hiervoor zou je ook  eerst een cd/dvd of usb hebben moeten starten.
Hoe je ondanks de EFI de opstart volgorde kan veranderen zou in de handleiding van je laptop moeten staan.

De meeste laptops hebben bij het laden van de BIOS/EFI een sneltoets om een menu te krijgen waarin je kan aangeven waarmee je wilt opstarten.
Ook dat staat in de handleiding van je laptop uitgelegd.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Wil Ubuntu verwijderen, maar GRUB pakt windows bootable CD niet
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/27, 05:35:37 »
Grub heeft hier niks mee te maken, grub start pas na je bios op.

Dus je bios moet je aanpassen.
secure boot uitzetten
csm
Legacy Boot/of uefi aan of uit zetten

http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=HT075484
Met google hier op zoeken, uefi bios boot usb